Távozhat az Alfa Romeo, de a Sauber a Ferrarival tervezi a jövőt

Forma-1, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj, Alfa Romeo logo
Alfa Romeo Racing C38, mechanical detail during 2019 Formula 1 FIA world championship, Spain Grand Prix, at Barcelona Catalunya from May 10 to 12 - Photo Xavi Bonilla / DPPI
Vágólapra másolva!
Frédéric Vasseur, az Alfa Romeo csapatfőnöke kijelentette, az olasz autógyárral közösen az istálló sikeresen előre tudott lépni mind az eredmények tekintetében, mind pénzügyi szempontból. Eközben viszont könnyen előfordulhat, hogy az Alfa csak 2020 végéig lesz a csapat főszponzora.

Nagyinterjút adott a Racefansnek az Alfa Romeo Racing csapatfőnöke, Frédéric Vasseur, és egyéb témák mellett méltatta a névadó autógyárat, mert a szerepvállalásuk révén sikerült stabilizálni az istálló működését. A francia szakember kifejtette, a két évvel ezelőtti állapothoz képest sokkal jobb helyzetben vannak, de a pletykák szerint a háttérben közel sem ennyire rózsás a helyzet, és elképzelhető, hogy az együttműködés nem fog sokáig tartani.

Frédéric Vasseur szerint a csapat előrelépett az elmúlt két évben Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

Az Alfa Romeo Racinget működtető Sauber két évvel ezelőtt a konstruktőri világbajnokság utolsó, 10. helyén végzett mindössze 5 pontot szerezve, folyamatos anyagi problémáik voltak, és ez különböző botrányokhoz is vezetett. A tulajdonosok végül elköszöntek Monisha Kaltenborn csapatfőnöktől és Vasseurt szerződtették a helyére, azóta

az istálló minden téren előrelépett, ami nagyban köszönhető a megnövekedett szponzori bevételeknek.

„Mindannyian sokat tettünk azért, hogy a támogatóktól kapott összeg jelentősen emelkedjen – nyilatkozta Vasseur. – Továbbá az eredményeink is javultak, és a tulajdonosok is egyre nagyobb forgalmat generálnak, ami szintén pozitív hatással van a bevételeinkre. 2017-hez képest óriási lépést tettünk előre, és ha ezt folytatni tudjuk, már jó helyzetben vagyunk.”

Nem biztos, hogy az Alfa Romeo sokáig marad az F1-ben Forrás: Xavi Bonilla / DPPI/Xavier Bonilla/Xavi Bonilla

Vasseur egyik első lépése volt, hogy megszakította az elődje által kezdeményezett tárgyalásokat a Hondával és a Ferrari erőforrásainál maradt, majd a néhai Sergio Marchionnéval együttműködve komoly szponzori együttműködésbe kezdett az Alfa Romeóval, ami az idén már kiterjed a névhasználatra is, de a svájci istálló ettől még lényegében a Sauber maradt.

– utalt ezzel arra, hogy a kocsit tradicionálisan az alapító Peter Sauber feleségéről, Christianéról nevezik el, ez alól csak a BMW-s korszak volt kivétel.

Vasseur pozitív hangvételű nyilatkozata ellenére nem biztos, hogy a háttérben minden rendben van a felek között. Az interjút jegyző Dieter Rencken arról számolt be, hogy a francia szakember csak hallgatott, amikor az Orosz Nagydíjon felvetette neki, hogy 2021 után az Alfa Romeo elhagyhatja a csapatot, és a riporter ebből arra következtetett, hogy az értesülés helytálló.

Az Alfa Romeo révén az idén egy történelmi márka tért vissza az F1-be Forrás: AFP/Andrej Isakovic

A Japán Nagydíj után Joe Saward szakblogger is arról írt, hogy az együttműködés aligha fog 2020-nál tovább tartani, ami elsősorban az Alfa kedvezőtlen piaci helyzetének tudható be. Amennyiben a pletykák igaznak bizonyulnak, a Saubernek egy másik, hasonló szintű szponzort kell találnia, ellenkező esetben a tulajdonosoknak kell finanszírozni a működést.

Továbbra is a Ferrari marad a motorszállító

Az esetleges elválás az Alfától várhatóan nem befolyásolja a motorszállító kilétét, a svájci istálló minden bizonnyal a jövőben is Ferrari-erőforrásokkal fog versenyezni. Vasseur kijelentette, házon belül egyelőre még nem esett szó erről a kérdésről, de nem látja okát a váltásnak.

„Nyilvánvalóan óriási jelentősége van, de erről még nem beszéltünk – mondta. – Később persze meg fogjuk tenni, de jelenleg nincs értelme a váltáson gondolkoznunk.”

Minden bizonnyal továbbra is a Ferrari marad a svájciak motorszállítója Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

A Ferrari mellett reálisan csupán a Renault neve merül fel, mint alternatíva. A Hondánál leszögezték, momentán nincs kapacitásuk harmadik csapat ellátására, a Mercedes erőforrásait pedig 2021-től négy csapat fogja használni. Utóbbi annak ellenére sem jöhet szóba, hogy Vasseur és Toto Wolff rendkívül jó viszonyt ápolnak egymással.

– vélekedett a francia szakember. – Minden vállalat életében van egy pont, amikor eléri a kapacitása maximumát. A gyárban nem fognak tudni egy nap alatt 36 órányi munkát elvégezni csak azért, mert mi barátok vagyunk.”