Vágólapra másolva!
A Honda hazai versenye előtt Max Verstappen kijelentette, kemény munkára van szükség a csapatától, de nem tulajdonított nagy jelentőséget annak, hogy Szocsiban letörtnek tűnt a verseny után.

A nyári szünet óta a Red Bull-Honda megközelíteni sem tudja a szezon első felében elért eredményeket, legalábbis a szerencsés, szingapúri 3. helytől eltekintve még Max Verstappen sem tudott komolyan harcolni a Ferrarikkal és a Mercedesekkel. Ebbe a megszaporodó rajtbüntetések is szerepet játszottak, de Verstappen az Orosz Nagydíj után úgy vélte, nem ezen múlt a vereségük.

A holland pilóta letörtnek tűnt az előző futam után, a sajtóban pedig arról jelentek meg hírek, hogy kezd frusztrálttá válni, édesapja és üzent a Red Bullnak, arra célozva, hogy jövőre fejlődést várnak a csapattól. Az istálló vezetése már a Hungaroringen egy asztalhoz ültette a pilótát és a Honda képviselőit, Maszasi Jamamoto szerint a versenyző bizalma töretlen az együttműködésben.

Verstappen a Japán Nagydíj előtt Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

Verstappen a Japánban tartott FIA sajtótájékoztatón nem tulajdonított nagy jelentőséget annak, hogy Szocsiban kedvetlenül állt a kamerák elé. Kifejtette, szerinte normális, hogy egy unalmas verseny után nem volt kifejezetten boldog, de tagadta, hogy csalódottságot érzett volna. „Az ember mindig lelkesebbnek tűnik, amikor nyer vagy izgalmas versenyt fut és a dobogón végez.”

Kijelentette, hibának érezte volna, ha mosolyogva könyveli el az oroszországi 4. helyét (amelyhez Sebastian Vettel kiesése is kellett), de a hangulatát nem kapcsolta össze a jövőjét érintő találgatásokkal. „Nem tudom, nem is nagyon foglalkoztat, csak nyerni akarok és mindig a tőlem telhető legjobbat nyújtani, ahogy a csapat is. Majd meglátjuk.”

Szato Takuma és Verstappen is vezette az RA272-t

A Japán Nagydíj előtt a 22 esztendős versenyző kipróbálhatta a Honda első nagydíjgyőztes autóját, az 1965-ös RA272-t, ami egyben az első alkalom is volt, hogy H-váltós versenyautót vezetett. „Ezelőtt szerintem egy 2008-as autó volt a legrégebbi, amit vezettem. Ez eléggé más, de nagyon élveztem. Hihetetlen a nyers érzelem, ami a motorból árad.”

Magassága miatt Verstappen alig fért bele az autóba, és azt mondta, örül, hogy később született, és már nem ilyen autókkal versenyeznek.

„Nem hinném, hogy én magam rajthoz állnék vele, ha visszanézünk, elképesztő az 50 év alatt történt fejlődés, de jó móka visszatérni ezekhez az autókhoz. A legnagyobb különbség, hogy az RB7-esben volt biztonsági övem, ebben meg nem, úgyhogy egy kicsit furcsán éreztem magam – viccelt. – Az RA272-esben lábbal kellett működtetni a kuplungot, amit egy ideje már nem csináltam. Más érzés, de nagyon jó volt.”