Előrehozná egy új motorformula bevezetését a Renault a Forma-1-ben, nyilatkozta Cyril Abiteboul. A francia szakember kijelentette, „hatalmas kockázatnak” tartja, hogy a sportág lemarad a technológiai fejlesztések terén, mert a világ nagyon gyorsan változik.
Felhozta példaként a klímaváltozás veszélyeire figyelmeztető aktivistát, Greta Thunberget, a különböző járművek villamosítását, kitért arra, hogy már a Ferrari is elektromos autó fejlesztését tervezi, és rámutatott, hogy „bármit is gondolunk erről, a villamosítás nem fog abbamaradni.”
„Minden tőlem telhetőt megteszek, hogy felgyorsítsuk az új erőforrásokról való gondolkodást, hogy milyennek kellene lenniük, mennyibe kellene kerülniük, és hogy hagyjunk fel az őrületes pénzek elköltésével. Most mind a négy gyártó iszonyú összegeket költ. El kellene kezdenünk arra fordítani a forrásokat, ami releváns lesz a jövőre nézve” – szögezte le a francia szakember.
Abiteboul befagyasztaná a jelenlegi erőforrások fejlesztését, legalábbis a fókuszt az elektromos alkatrészek felé vinné, és megfontolná új energiaforrások használatát is.
„Például a tüzelőanyagcellát meg ilyesmiket, ami talán az F1 jövőjét jelenti. Egyelőre ott tartunk, hogy fokozatosan befagyasszuk a jelenlegi erőforrást, korlátozzuk az évente bevethető specifikációk számát, és 2026-ra legyen egy új erőforrás. Az viszont még hét év, nagyon messzinek tűnik. Nem csak magunkra, hanem az egész F1-es közösségre gondolok.”
Az F1-ben jelenleg 1,6 literes, turbós, hibrid erőforrásokat használnak nagyságrendileg 1000 lóerős rendszerteljesítménnyel, futamonként maximum 110 kg-nyi benzin elfogyasztásával. A hatásfok terén kiemelkedő a működésük, de a közönség nem kedveli, nagyon költségesek, és a gyártók nehezen kommunikálják a vívmányaikat.
A költségek szempontjából az FIA-val és a Liberty-vel összhangban kitartanánk a jelenlegi formula mellett
– nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke, aki szintén méltatta a jelenlegi technológiát. – Ettől függetlenül a világ változik, emberek milliói tüntetnek az utcákon a klímaváltozás miatt – tette hozzá. – A hibrid rendszernek sokkal jelentőségteljesebbnek kell lennie, de ezt még elemeznünk kell, mert nem könnyű elérni ezt további költségek nélkül.”
Az Auto Motor und Sport szerint a Daimler fejlesztési igazgatója, Markus Schaefer szeptemberben kijelentette, hogy az utcai autókba nem terveznek új generációkat a jelenleg gyártásban lévő belső égésű motorjaik után. Ez felveti, hogy az F1-ben miért lenne érdemes tovább fejleszteni ezt a technológiát, és Wolff is utalt arra, hogy előrehozhatják egy új motorformula bevezetését.
A Mercedesnek 2024 végéig van beszállítói szerződése a McLarennel és 2025 végéig a Williamsszel.
„Az összes kollégám a többi beszállítótól is azon gondolkodik, hogy milyen lehet a 2025-ös motor. Az a kérdés, hogy előre kell-e hozni, mert a világ gyorsabb ütemben változik, mint a múltban, és ezt figyelembe kell vennünk.”