19 Aug 2001: McLaren-Mercedes driver David Coulthard of Great Britain in action during the Hungarian Formula One Grand Prix held at the Hungaroring, in Budapest, Hungary. \ Mandatory Credit: Tom Shaw /Allsport
Vágólapra másolva!
Toto Wolff szerint világos, hogy a McLaren 2021-től a Mercedes ügyfele lesz és nem veszi át a gyári istálló helyét. Az új nagyfőnök is kellett a megállapodás eléréséhez.
Az Orosz Nagydíj során a Mercedes és a McLaren bejelentette, hogy a 2021-es szezontól ismét a német autógyár angliai leányvállalata látja el erőforrásokkal a wokingi istállót, ezzel ismét létrejön az 1995 és 2014 között már üzemeltetett McLaren-Mercedes együttműködés. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke azonban leszögezte, nem gyári támogatásról van szó.
„Számunkra fontos volt, hogy tisztázzuk, manapság már van egy gyári csapat és ez az együttműködés egy ügyfélmotorról szól, nem egy gyári szerződés úgy, hogy mi már nem leszünk itt – nyilatkozta az osztrák üzletember. – Most úgy állnak a dolgok, hogy szeretnénk megtudni, milyen irányba tart a Forma-1, hogyan fejlődik és lehetőleg gyári csapatként folytatnánk.”
Galéria: A McLaren és a Mercedes közös története a Forma-1-ben - Galéria
2/20
22 Sep 1996: Mika Hakkinen of Finland and David Couthard of Great Britain, both of the McLaren racing team, find the going tough on race day as both are forced to retire from the Portuguese Grand Prix in Estoril, Portugal. Mandatory Credit: Mike Hewitt/Allsport
A Mercedes a hibrid korszak során a gyári istálló mellett 2014-ben a Williamst, a mai Racing Pointot és a McLarent is kiszolgálta erőforrásokkal, később a wokingiak helyett az egykori Lotust és átmenetileg a közben csődbe ment Manort is ellátták. „Volt már három ügyfelünk, és rájöttünk, hogy előnyös, ha több erőforrásunkat helyezzük ki” – árulta el Wolff.
Wolff szerint kockázatot jelenthet, hogy a McLaren esetleg legyőzi a gyári istállót, de úgy vélte: „A hibridkorszak első hét éve után úgy érezzük, készen állunk erre a lépésre.”
A McLaren-Mercedes megállapodás az első komolyabb F1-es üzlet, mióta az anyavállalat, a Daimler AG vezérigazgatói székét Dieter Zetsche helyett utódja, Ola Källenius foglalja el. A svéd cégvezető 2003-tól a McLaren Automotive ügyvezetője is volt, majd a brixworthi F1-es motorgyárat is irányította, így közvetlen F1-es tapasztalata is van.
Galéria: A McLaren és a Mercedes közös története a Forma-1-ben - Galéria
18/20
SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 25: Jenson Button of Great Britain and McLaren drives on his way to winning the Brazilian Formula One Grand Prix at the Autodromo Jose Carlos Pace on November 25, 2012 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Zak Brown, a McLaren Racing vezérigazgatója elárulta, a nemrég kinevezett csapatfőnök, Andreas Seidl volt a mozgatórugó az új motorszerződés mögött, de az Auto Bild Motorsport szerint Källenius érkezésére is szükség volt a megállapodáshoz. Brown a Sky Sportsnak elmondta, júniusban kezdtek foglalkozni a kérdéssel és a közelmúltban került pont az ügy végére.
Az adatokat elnézve a teljesítményszint nagyon hasonló. A megbízhatóság egy probléma, e téren a Mercedes szupererős, az övék a legmegbízhatóbb motor a Forma-1-ben.”
„A Mercedes megbízhatósága fontos szerepet játszik, de nem hiszem, hogy most a 3. helyen állnánk, ha másik motort használnánk. A teljesítménykülönbség marginális” – nyilatkozta Brown, de méltatta a Renault-t is, és leszögezte, hogy szerinte egyelőre nem az erőforrás akadályozza meg a McLarent abban, hogy versenyeket nyerjen.
„A karosszériánk jó, de igazából nem hinném, hogy van olyan jó, mint az előttünk lévő három csapaté. Tudjuk, hogy vannak gyenge pontjaink a pályán, építünk egy új szélcsatornát, szerintem az aerodinamikai fejlesztések terén le vagyunk maradva. Részben azért, mert nincs korszerű, saját szélcsatornánk. Egy kicsit mindenhol fejlődnünk kell” – összegzett.