Manapság már nem túlzás azt állítani, hogy Lewis Hamilton és a Mercedes sporttörténelmet ír az F1-ben, hiszen a brit pilóta hazája legsikeresebb versenyzőjévé vált, a csapata példátlan győzelmi sorozatot él, és jó esély van arra is, hogy Hamilton a Mercedesszel minden idők legeredményesebb pilótája legyen.
A brit pilótát gyermekkora óta támogatta a McLaren és a Mercedes is, a két vállalat közös csapatát erősítve mutatkozhatott be az F1-ben 2007-ben, majd a wokingiakkal lett világbajnok 2008-ban, viszont a továbbiakban hullámzottak az eredményei, mielőtt 2012 őszén úgy döntött, hogy az akkor még küszködő gyári Mercedes-csapathoz igazol. 2014 óta csak 2016-ban nem lett világbajnok.
Az eredmények ismeretében magától értetődőnek tűnik, hogy a Mercedes miért választotta Hamiltont, azonban a csapat korábbi ügyvezetője, Nick Fry arról ír a hamarosan megjelenő könyvében, hogy az autógyártó képviselői eredetileg nem Hamiltonnal, hanem egy német versenyzővel, Nick Heidfelddel akarták pótolni a végleg visszavonuló Michael Schumachert.
Fry szerint ő kereste meg először Hamilton akkori menedzserét, Simon Fullert a 2011-es szezon derekán, a tárgyalások pedig egy évvel később, a következő nyáron kezdődtek meg.
„Eleinte nem tudtam rávenni a Mercedes igazgatótanácsát, hogy igazolják le Lewist” – szemlézte a Racefans a „Survive. Drive. Win.” című könyvet. „Többször is visszadobták, hogy rukkoljunk elő új ötletekkel. Bármi is volt ennek az oka, azt mondták nekünk, hogy vizsgáljuk meg Nick Heidfeldet, aki annyira meg akarta szerezni az ülést, hogy folyamatosan fotókat küldözgetett nekem magáról, a családjáról, a kutyájáról, hogy ezzel próbálja meg felkelteni az érdeklődésemet.”
A brit szakember szerint Paul di Resta szerződtetése is szóba került, sőt, Jacques Villeneuve is visszakéredzkedett volna a csapathoz, aminek létrehozásában ő is részt vett, de később méltatlanul távozott, még mielőtt a Mercedes megvásárolta az istállót. Fry elárulta, a gordiuszi csomót végül Niki Lauda érkezésével vágták át. Az osztrák legenda állítólag az első munkanapján azt mondta:
Menj, és intézd, én majd később megkérem a Mercedest, hogy nézzék el ezt.”
Hamilton szerződtetése kapcsán Lauda szerepét már Ross Brawn is kiemelte, és a napokban az is kiderült, hogy a Red Bull is arra biztatta a korábbi háromszoros világbajnokot, hogy csábítsa el Hamiltont az akkor még erősebbnek tartott McLarentől. Akkor még nem tudhatták, hogy ezzel kinyitják Pandóra szelencéjét.
„Lewis nagyon boldogtalan volt a McLarennél, nálunk viszont nem volt hely – mondta Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a Motorsport-Total.com-nak. – Úgy gondoltuk, jobb, ha elmegy a Mercedeshez, ezért nagyon támogattuk Laudát, hogy igazolja le Lewist. Akkoriban a McLaren volt a legerősebb ellenfelünk, és visszagondolva, sokkal jobb lett volna, ha ott marad. Az ember néha rosszul taktikázik.”