Főnöke szerint Leclerc nyomás alatt még jobban teljesít

Forma-1, Olasz Nagydíj, Leclerc, Ferrari
MONZA, ITALY - SEPTEMBER 08: Race winner Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF90 celebrates during the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 08, 2019 in Monza, Italy. (Photo by Lars Baron/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Leclerc sorozatban második futamgyőzelmét aratta az Olasz Nagydíjon. A monacói pilóta a taktikát, míg csapatfőnöke az ő kvalitásait méltatta a leintés után.

Leclerc személyében kilenc év után nyerte meg újra Ferrari-pilóta a monzai versenyt. A nagy csatában megszerzett diadalban a jó gumitaktika, valamint a sportfelügyelők döntése is kulcsszerepet játszott, és persze a pilóta érdemeit sem lehet elvitatni.

A verseny jelentős részében a Mercedes valamelyik versenyzője két másodpercen belül volt a Ferrari mögött. Főleg Lewis Hamilton volt veszélyes az első helyre, a vele való csata közben Leclerc el is követett néhány apró hibát, de ezek végül nem kerültek a futamgyőzelmébe.

A tifosi nagyon várt már a hazai diadalra Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Lars Baron

„Nyilvánvalóan nagyon nehéz volt, amikor Lewis autózott mögöttem – jelentette ki a monacói pilóta a futam utáni sajtótájékoztatón. – Tudtam, hogy ő ritkán hibázik, úgyhogy nekem is koncentrálnom kellett. Voltak ugyan rontásaim, de szerencsére ezek miatt nem vesztettem pozíciót. Valtteri (Bottas)t pedig a forgalom hátráltatta, ami persze számomra jól jött."

A kerékcserénél a Ferrari a közepes helyett a kemény keveréket választotta a verseny második etapjára.

Ez később kulcsmomentumnak bizonyult,

hiszen így az abroncsok nem koptak el olyan mértékben, hogy annak drasztikus tapadásvesztés legyen a következménye.

„Nehéz szituációban voltunk, hiszen mindkét Mercedes mögöttünk ment, mi pedig egyedül voltunk – mondta Leclerc. – Ők megtehették, hogy az egyik autóval hamar, a másikkal később állnak ki. Nem volt könnyű dolgunk, de a kemény keverékkel végül jó döntést hoztunk."

Leclerc egy héttel az első után a második győzelmét is megszerezte Forrás: Getty Images/2019 Peter J Fox/Peter J Fox

A monacói pilóta egy idő után érzett némi tapadásvesztést, de úgy véli, hogy a gumik még jó pár körön keresztül kitartottak volna.

A futam során Leclerc egyszer kiterelte Hamiltont a pálya szélére, ami miatt figyelmeztetést kapott egy fekete-fehér zászló formájában. A Ferrari versenyzője megerősítette korábbi nyilatkozatát, miszerint az Ausztriában történtek óta agresszívebben csatázik a pozíciókért. Magával az esettel kapcsolatban pedig biztos benne, hogy szabályosan járt el.

– mondta. – Kicsit korán fékezett, ami vélhetően szándékos volt, mert nem akart a külső íven próbálkozni. Még nem láttam a felvételt, de biztos vagyok benne, hogy meghagytam az egyautónyi helyet."

Binotto: A nyomás még jobbá teszi Leclerc-t

Leclerc a nyári szünetről remek formában tért vissza. Belgiumban és Olaszországban is megszerezte a pole pozíciót, másnap pedig megnyerte a futamot. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke meg is van elégedve pilótája teljesítményével.

Leclerc a győzelmet ünnepli Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Istitene

„A nyári szünet óta fantasztikusan vezet, ezt ma is láthattuk a védekezésén – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Csupán apró hibákat követ el a pályán."

A harmadik helyen végző Hamilton már Spában is méltatta kollégája teljesítményét: akkor kifejtette, hogy egy nagy tehetség felemelkedését követhetjük végig. A dicsérő szavakkal ezúttal sem fukarkodott.

„Gratulálok a Ferrarinak és Charles-nak is! Remek munkát végzett, Valtteri és én is nagy nyomást helyeztünk rá" – mondta a verseny utáni interjúk során, a sajtótájékoztatón pedig így folytatta: "Próbáltam megnehezíteni a dolgát, amennyire csak tudtam. Volt néhány necces szituáció, amit valószínűleg meg fogunk beszélni, de semmi komoly nem történt."