Az utolsó pillanatban esett ki a McLaren újonca, mégsem szomorkodhat

Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Belga Nagydíj
The car of McLaren's British driver Lando Norris is lifted off the circuit as spectators make their way to the awarding ceremony after the Belgian Formula One Grand Prix at the Spa-Francorchamps circuit in Spa on September 1, 2019. (Photo by Kenzo TRIBOUILLARD / AFP)
Vágólapra másolva!
A Belga Nagydíj utolsó körében kieső Lando Norris úgy véli, vannak nála rosszabb helyzetben levő emberek, ezért most nincs itt az ideje a búslakodásnak.

A szurkolók szavazatai alapján Lando Norris lett a Belga Nagydíjon a nap versenyzője. A McLaren újonca vélhetően némi szimpátiát váltott ki azzal a szurkolókból, hogy az utolsó körben esett ki, remek rajtja mellett ez hozhatta meg neki az elismerést. Norrist technikai hiba fosztotta meg pályafutása eddigi legjobb eredményétől, valamint a McLaren idei legjobb helyezésének beállításától, ennek ellenére a 19 esztendős brit pilóta igyekezett pozitívumokat találni saját és csapata teljesítményében, valamint a szombati tragikus események tükrében rávilágított arra, hogy egy kiesés miatt most nem szomorkodhatnak.

Norris autóját szállítják el a célegyenesből, miközben a szurkolók már elözönlötték a pályát Forrás: AFP/Kenzo Tribouillard

Nem várhatta túl kedvező előjelekkel a McLaren a Belga Nagydíjat, először fordult elő ugyanis a májusi Spanyol Nagydíj óta, hogy egyik papajaszínű autó sem jutott be a Q3-ba, Carlos Sainz ráadásul már az időmérő első szakaszában kiesett. A spanyol technikai hiba miatt a futamon sem jutott messzire, a csapatnak azonban így is ott volt Norris,

aki remek rajtott vett, és kihasználva az első kanyarban történt lökdösődést, a 11. helyről az ötödikre jött előre.

Ezt a pozíciót ezután végig tartotta, az utolsó előtti kör végén azonban lerobbant alatta a McLaren, éppen, hogy át tudott vele gurulni a célvonalon, így technikailag az utolsó körben esett ki. „Az utolsó kör kezdete előtt minden rosszra fordult, az utolsó sikán előtt elkezdett elszállni az erő a motorból, bekapcsolt a lefulladásgátló, a versenyemnek pedig vége volt – összegzett az újonc pilóta, aki ezután Anthoine Hubert F2-es futamon történt halálos balesetére utalva kijelentette, nem szomorkodhatnak egy puszta kiesés miatt. – Nyilván ez csalódástkeltő, sok pontot buktunk el,

úgyhogy bár csalódottak vagyunk, szerintem nem lehetünk boldogtalanok a jelenlegi helyzetünkkel."

Norris alatt szinte az egyik pillanatról a másikra állt meg az autó, a pilóta tehetetlen dühében pár másodpercig csak káromkodni tudott

Az első kört leszámítva Norris kimaradt a csetepatéból, a tempóját menedzselve végig az ötödik helyen haladt, és bár nem csatázott a futam alatt, azért így sem csak unottan autókázott. „Bizonyos szempontból eseménytelen futamunk volt, de így is meg kellett csinálnunk a bokszkiállást, sok mindent kellett ellenőrzés alatt tartani, az üzemanyagot és hasonlókat, úgyhogy

Miután egyetértett azzal, hogy valószínűleg ez volt karrierje legszerencsétlenebb futama, pozitívumként emelte ki, hogy sok helyet javított az első kanyarban, mivel elmondása szerint ez mostanáig a gyengepontjának számított. „A szezon eddigi részében nem voltam túl jó a versenyek első köreiben, az egyik dolog, amin javítanom kellett a nyári szünetben, az első körök első és második kanyarjában kialakuló helyzetek kezelése. Hat autót előztem meg az első kanyarban, úgyhogy most nagyon jól ment. Ezután Grosjean mögöttem volt néhány körig, de amint elkezdtem nyomni neki, nagyon jó volt a tempónk, minden simán alakult."