Ott kezdte a Ferrari a Belga Nagydíj hétvégéjét, ahol tavaly abbahagyta, hiszen a csapat tavaly a Q3 kivételével az összes edzésen és a futamon is az élen zárt, az időmérőn is csak az eső babrált ki a későbbi győztes Sebastian Vettellel.
A német pilóta itt nyert eddig utoljára futamot, és most is nagyon kellene neki, hogy formába lendüljön, és elkezdje ledolgozni a hátrányát legalább Max Verstappenhez képest, de a pénteki eredmények alapján egyelőre csapattársa, Charles Leclerc tűnik versenyképesebbnek.
Az egykörös tempó alapján kialakult sorrend szokás szerint beszédes, hiszen a második szabadedzésen Verstappen kivételével mindenki a lágy gumikon futotta a legjobb körét (ő hibázott, ezért a közepessel gyorsabb volt), bár Vettel is látványosan csúszkált a buszmegállónál, ami nagy szerepet játszott abban, hogy ennyire lemaradt Leclerc mögött.
Bár a spái pálya a leghosszabb a versenynaptárban, a Ferrari 0,8 másodperces előnye számottevő a Mercedes előtt,
ezért nem meglepetés, hogy az egyébként is gyakran károgó Lewis Hamilton ezúttal elérhetetlennek tartja a Ferrari tempóját. A Q2-től várhatóan ismét sokkal szorosabb lesz a csata, de ha Leclerc nem követ el nagy hibát, ismét jó esélye lesz a pole pozícióra, Vettel pedig gyakran felszívja magát az időmérőre, bár az utóbbi hónapok során már e téren is inkább Leclerc felé billen a mérleg nyelve.
Noha a Honda az idén alaposan túlteljesíti az elvárásokat, a 3-as specifikációjú erőforrást használó Verstappentől ezúttal nem várható el, hogy megszorítsa a két gyári istálló autóit, Alexander Albont pedig a Red Bullnál töltött első edzésnap után jobban leköti a rendszerek és az autó kiismerése, mint az, hogy az első sorokra hajtson, amire a rajtbüntetés miatt egyébként sincs esélye.
Miközben egy körön a Ferrari uralkodott, a versenytempó terén már sokkal árnyaltabb a kép.
Kulcsfontosságú tényező, hogy szombatról vasárnapra várhatóan 10 fokot csökken a levegő hőmérséklete, ezért lényegében kizárható, hogy a csapatok bevessék a kemény keverékű abroncsokat, ezért már a szabadedzésen sem használta lényegében senki. Hiába kifejezetten érdes a pálya felülete, egy kerékcsere várható, így a kérdés csak az, hogy lágy-közepes vagy fordított beosztásban.
A Pirelli mai adatai alapján a lágy és a közepes keverék tempókülönbsége között körönként 1 másodperc is lehet, ami azt jelenti, hogy Leclerc (és egy jobb körrel Vettel) vállalhatja, hogy közepessel jusson be a Q3-ba, a Mercedeseknél a pénteki összkép alapján ez már rizikós, Verstappen esetében pedig lényegében kizárt, ráadásul
a csökkenő pályahőmérséklet miatt a rajtnál is rizikós lehet a keményebb keverékkel indulni, még akkor is, ha a célegyenes végéig szokatlanul rövid út vezet a rajtrácsról.
A pénteken látottak szerint a Ferrarinak elengedhetetlen lehet, hogy lehetőleg mindkét autójukkal az élről induljanak, és a rajt után a Les Combes kanyarkombinációig meg is tartsák a pozícióikat. A szektoridők alapján a pálya első harmadán lényegesen gyorsabbak a Mercedesnél, középen, a kanyargós szektorban ismét az Ezüstnyíl a jobb, az utolsó harmadban pedig ismét a Ferrari van egy kis előnyben.
Ráadásul, a Ferrari hátránya a középső, kanyargós szakaszon tovább nőtt, amikor a második tréningen megtankolták az autót, ami arra utal, hogy bár Spában nagyobb az egyenes szakaszok aránya, a Mercedes összességében nem lett rosszabb autó a nyári vakáció során, és az idén nekik kevésbé fekvő gyors pályán is van mit keresniük. Annál is inkább, mert
lágy gumikon az etapjaik első 8 köre alapján a Mercedesek összességében gyorsabbak a Ferrariknál, és erre a vasárnapi, hűvösebb aszfalt még rá is tehet egy lapáttal.
Hamilton 50.844-es, Valtteri Bottas 50.796-os körátlagot tudott, Leclerc egy háromkörös etap alapján 50.978-at. Vettel hullámzó teljesítményét nehéz értékelni, de az adatok alapján egyelőre 51.5 jön ki (ennél nyilván ő is képes jobbra), Verstappen a dadogó edzésmotorjával 51.035-öt. A viszonyok kiegyensúlyozottnak tűnnek, így hiába lehet jól előzni Spában, meghatározó lehet a rajt utáni pozíció és a bokszkiállások időzítése, kivitelezése.
Tekintettel arra, hogy még a szokásosnál is több tényező változhat a pénteki második szabadedzés és a verseny között, nehéz pontosan előrejelezni, hogy mi várható a versenyen, de egyelőre úgy tűnik, a Ferrari valóban a szezon egyik legjobb esélyével rendelkezik Spában, de a versenykörülmények között igen szoros a helyzet, és
többször is láthattuk már, hogy kiélezett küzdelemben az ágaskodó paripa hajlamos megbotlani.
A Scuderia szempontjából a tét nagy, mert ezt és a következő versenyt nem csak a Mercedes, hanem már a Red Bull ellen vívott küzdelem miatt is szinte kötelező hozni, hiszen a szeptember végén esedékes Szingapúri Nagydíjtól kezdve több olyan helyszín is következik, ami a Magyar Nagydíjon látottakhoz hasonló szenvedést ígér az olasz istállónak.