Egyáltalán nem a várakozások szerint alakult a Ferrari idei szezonjának első fele, mivel az ígéretes teszteredmények után a Scuderia versenyzői általában nem tudtak labdába rúgni a győzelemért zajló csatákban, ha pedig igen, akkor valamilyen okból mindig elszalasztották a lehetőséget. Bahreinben például műszaki hiba, Kanadában egy vitatott büntetés állt az útjukba.
A legtöbb esetben nem vált be az idei autójuk tervezési filozófiája, ami nagy végsebességet, de az ellenfeleknél gyengébb leszorítóerőt és kanyartempót eredményez, de a tempósabb pályaszakaszokon látszott, hogy a Ferrari előnybe kerülhet azokon a helyszíneken, ahol az ilyen jellegű szektorok vannak többségben. A soron következő spái és monzai helyszín ilyen.
„Érzékenyebbek a motorteljesítményre, úgyhogy minden bizonnyal versenyképesebbek leszünk, de semmi sem borítékolható – szögezte le Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke, aki egyelőre nem ünnepelhetett győzelmet a jelenlegi munkakörében, erre azonban a morál fenntartása érdekében szüksége lenne, és azért is, mert
a Ferrari 2010 óta nem tudta megnyerni hazai versenyét, az Olasz Nagydíjat.
Az idei szezon során várhatóan Belgiumban és Olaszországban lesz valós esélyük a futamgyőzelemre, utána jellemzően lassabb, kanyargósabb helyszínek jönnek a versenynaptárban. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is arra számít, hogy „a Ferrari nagyon erős lesz Spában és Monzában”, elsősorban az erős motor és az alacsonyabb légellenállás miatt.
Binotto viszont szokás szerint igyekezett lehűteni a kedélyeket, bár a gyenge magyarországi szereplés után ő sem tagadta, hogy a nyári szünet utáni futamokat optimistábban várja. „Az ellenfeleink mind nagyon erősek, és próbáljuk kihívás elé állítani magunkat. Úgy gondolom, a helyzet nagyon más lesz, mint Budapesten volt, és próbálunk a lehető legjobban felkészülni, hogy
legalább megpróbáljuk elérni az első győzelmet.”
A Ferrari egyelőre 150 pont hátrányban van a Mercedes mögött a konstruktőri világbajnokságban, így inkább a Red Bull feltartóztatása lehet a feladatuk, velük szemben 44 pont az előnyük. Az egyéni pontversenyben Sebastian Vettel is maximum a 3. helyre lehet igazán esélyes, ehhez Max Verstappen 25 pontos előnyét kellene ledolgoznia.