Ferrari: Nem borítékolható, hogy nyerünk a gyors pályákon

Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
BAKU, AZERBAIJAN - APRIL 28: Charles Leclerc of Scuderia Ferrari competes during the Azerbaijan Grand Prix, Round 4 of the 2019 Formula 1 World Championship at Baku City Circuit in Baku, Azerbaijan on April 28, 2019. Resul Rehimov / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
Szeptemberben két olyan helyszín is jön, ami papíron a legjobb győzelmi esélyeket hozhatja el a Ferrarinak, de Mattia Binotto nem akar előre inni a medve bőrére.

Egyáltalán nem a várakozások szerint alakult a Ferrari idei szezonjának első fele, mivel az ígéretes teszteredmények után a Scuderia versenyzői általában nem tudtak labdába rúgni a győzelemért zajló csatákban, ha pedig igen, akkor valamilyen okból mindig elszalasztották a lehetőséget. Bahreinben például műszaki hiba, Kanadában egy vitatott büntetés állt az útjukba.

A legtöbb esetben nem vált be az idei autójuk tervezési filozófiája, ami nagy végsebességet, de az ellenfeleknél gyengébb leszorítóerőt és kanyartempót eredményez, de a tempósabb pályaszakaszokon látszott, hogy a Ferrari előnybe kerülhet azokon a helyszíneken, ahol az ilyen jellegű szektorok vannak többségben. A soron következő spái és monzai helyszín ilyen.

A Ferrari a kanyarokat kevésbé, az egyeneseket annál jobban kedveli Forrás: Anadolu Agency/2019 Anadolu Agency/Resul Rehimov

„Érzékenyebbek a motorteljesítményre, úgyhogy minden bizonnyal versenyképesebbek leszünk, de semmi sem borítékolható – szögezte le Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke, aki egyelőre nem ünnepelhetett győzelmet a jelenlegi munkakörében, erre azonban a morál fenntartása érdekében szüksége lenne, és azért is, mert

a Ferrari 2010 óta nem tudta megnyerni hazai versenyét, az Olasz Nagydíjat.

Az idei szezon során várhatóan Belgiumban és Olaszországban lesz valós esélyük a futamgyőzelemre, utána jellemzően lassabb, kanyargósabb helyszínek jönnek a versenynaptárban. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is arra számít, hogy „a Ferrari nagyon erős lesz Spában és Monzában”, elsősorban az erős motor és az alacsonyabb légellenállás miatt.

Wolff és Binotto is erősebb Ferrarit vár Forrás: Picture-Alliance/AFP

Binotto viszont szokás szerint igyekezett lehűteni a kedélyeket, bár a gyenge magyarországi szereplés után ő sem tagadta, hogy a nyári szünet utáni futamokat optimistábban várja. „Az ellenfeleink mind nagyon erősek, és próbáljuk kihívás elé állítani magunkat. Úgy gondolom, a helyzet nagyon más lesz, mint Budapesten volt, és próbálunk a lehető legjobban felkészülni, hogy

A Ferrari egyelőre 150 pont hátrányban van a Mercedes mögött a konstruktőri világbajnokságban, így inkább a Red Bull feltartóztatása lehet a feladatuk, velük szemben 44 pont az előnyük. Az egyéni pontversenyben Sebastian Vettel is maximum a 3. helyre lehet igazán esélyes, ehhez Max Verstappen 25 pontos előnyét kellene ledolgoznia.