Hullámzóan alakult a versenyek színvonala az idei F1-es szezon bő első felében, mivel akadtak rettenetesen unalmas futamok és igen izgalmas viadalok egyaránt. Ennek pontos okait még a bennfentesek is csak találgatják, sokan azonnal technikai módosításokat követelnek egy monoton futam után, mások inkább a pályák számlájára írják az izgalmakat vagy azok hiányát.
A pilóták között is megoszlanak a vélemények, de abban általában egyetértenek, hogy a régi vágású, gazdag történelemmel és általában kihívásokkal teli vonalvezetéssel rendelkező pályákon szívesebben vezetnek, és ez gyakran átragad a versenyek színvonalára is. Sebastian Vettel is kiemelte, hogy fontos a számára a közönség lelkesedése, amihez értő szurkolókra van szükség.
„Ha sportra kapcsolok a tévében, nagy a közönség, és mindenki lelkes, akkor kíváncsi leszek. Miért izgatottak? Én is részt akarok venni ebben. Tudni akarom, hogy mi folyik éppen, és miről maradok le – mondta a Channel 4 műsorában. – Ha ez az egész senkit sem érdekel, senki sincs a lelátókon, nincs hangulat, akkor szerintem nem olyan szórakoztató, még akkor sem, ha a műsor kiváló.”
Olyan helyekre kellene mennünk, ahol az emberek értik, hogy mit csinálunk, ahol vannak hagyományok, legyen szó Németországról vagy az Egyesült Királyságról.”
A hagyományos pályák sorsa régóta téma a Forma-1-ben, Bernie Ecclestone korábban simán kidobta a versenynaptárból a Francia Nagydíjat és átmenetileg a közkedvelt spái pályát vagy Szuzukát is, a Német Nagydíj pedig várhatóan jövőre tűnik el hosszabb időre a menetrendből. Vettel üdvözölte, hogy legalább Silverstone megmenekült.
„Örülök, hogy bejelentették, hogy visszatérünk Silverstone-ba, szerintem az a legjobb hely [Angliában], ha elvesztenénk ezeket a helyeket csak azért, mert más országok kormányai rengeteg pénz befektetnek, akkor szerintem veszítünk a szórakoztatásból. Én úgy látom, hogy sérülne a termék.”
Ha én lennék Mr. Forma-1, akkor érdekelne, hogy az emberek izgatottak és kíváncsiak legyenek.”
A fő konfliktust az okozza, hogy Németország a kevés ország egyike, amelyek kormánya nem támogatja a nagydíj megrendezését, míg autósport-hagyományokkal nem rendelkező országok, például a Közel-Keleten vagy Azerbajdzsánban elsősorban a pénzügyi forrásoknak köszönhetően kerülhet be a programba, holott a helyi érdeklődés mérsékelt és a versenyek is ritkán emlékezetesek.