Vágólapra másolva!
A Red Bull már több tízmillió forintra rúgó javítási költségekről beszélt a hazai versenyükön, mielőtt Max Verstappen alaposan összetörte az autót. Valtteri Bottas még nagyobbat esett Spielbergben.

A három élcsapatból kettő is komoly javításokra készülhet a Red Bull Ringen, miután Max Verstappen és Valtteri Bottas is alaposan összetörte az autóját az Osztrák Nagydíj második szabadedzésén, sőt, Sebastian Vettelt is csupán néhány méter választotta el attól, hogy Verstappen sorsára jusson ugyanott, a pálya utolsó kanyarkombinációjában.

A Red Bull Ring évek óta kíméletlen pálya hírében áll, nagyon gyors, a kanyarjai pedig a szintkülönbségek és az éles vonalvezetés miatt szintén nehezek, ráadásul az aszfaltozott bukóterek mellett durva kerékvetőket és lassító hurkákat helyeztek el. Már az első szabadedzésen is folyamatosan törtek az alkatrészek, főleg Nico Hülkenberg autóján.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak elárulta, Pierre Gasly autóján nekik is javítani kellett az első szárnyat, és már a második tréning előtt 250 ezer fontra, vagyis több, mint 90 millió forintra becsülte a saját pályájuk által okozott pluszköltségeket. Ez ráadásul még tovább növekedett, amikor Max Verstappen összetörte az autóját a második tréningen.

Verstappen az autó hátuljával ütközött a falnak a pálya utolsó kanyarkombinációjában, miután a csúcsponton tapadást vesztett. Az egyetlen szerencséje, hogy a váltócserét megússza büntetés nélkül.

„Mindig bonyolult megválaszolni – felelte Verstappen, amikor a Sky Sports műsorában a balesetről kérdezték. – Az egész kör során panaszkodtam a szélre, néhány helyen már megcsúszott az autó hátulja, és abban a kanyarban hirtelen kitört. Idén az autók érzékenyebbek a szélre, Valtteri is kicsúszott, sajnos előfordul az ilyesmi.”

A szélirány többször is változott a második szabadedzés során, eleinte a célegyenesre merőlegesen fújt, majd Kimi Räikkönen jelezte, hogy a 3-as kanyarból kifelé hátszelet kap. Az idei szezon során az autók még a korábbiaknál is érzékenyebbek a szélre, Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke azzal is viccelt, hogy a pilótái a motorerő csökkenésére panaszkodtak, pedig csak szembeszéllel találkoztak.

Ezt Bottas esete is alátámasztotta, a finn pilóta nem keresett kifogásokat a balesete után, de a szél jelentőségét ő is megjegyezte.

„Minden rendben – nyilatkozta a Sky Italia műsorában – Egyszerűen elvesztettem az uralmamat az autó hátulja fölött az 5-ös kanyarban. Nagyon váratlanul ért, korrigáltam, de már túl késő volt. Ezen a délutánon kicsit nagyobb a szél, és a pálya nagyon megtorolja a hibákat. Ilyenek előfordulnak” – összegzett a pontverseny 2. helyezettje.

A sárga hurkák borzasztók

A szél mellett elsősorban a sárga lassító hurkák mennek a pilóták idegeire, ilyeneket helyeztek el egyebek mellett az utolsó kanyar kijáratánál is. Lance Stroll autójáról már a második tréning elején légterelők törtek le, miután kigyorsítás közben átugratott rajtuk, és Lewis Hamiltonnak is vigyáznia kellett az autójára, amikor túlszaladt a pályának ezen a pontján.

„Szerintem ezek borzasztók – mondta Verstappen. – Sokkal jobb megoldás, ami az 1-es és a 3-as kanyarnál van. A kerékvetők ellentétesek a menetiránnyal. Ha azzal megegyezők lennének, átmennénk rajtuk, de időt vesztenénk. Így viszont feleslegesen tönkreteszik az első szárnyakat” – tette hozzá.