Vágólapra másolva!
A német pilóta korábbi csapatfőnöke, Christian Horner szerint Sebastian Vettel nagy nyomás alatt versenyez, ezért is gyakoribbak a hibái.

Elúszni látszik az idei világbajnokság is a Ferrari és Sebastian Vettel számára, különösen azután, hogy a német pilóta a Francia Nagydíjon csak a 7. rajthelyet tudta megszerezni, majd mindössze az 5. helyig tudott felkapaszkodni a futamon. Vettel a szezon elején több vezetői hibát is elkövetett, és rosszul jött ki a Kanadai Nagydíjon kialakult vitás esetből is.

A Francia Nagydíj előtt a négyszeres világbajnok váratlanul és titokban feleségül vette gyermekei édesanyját, néhányan ebből is azt szűrték le, hogy Vettel távolodik a sportágtól és inkább a privát életét helyezi előtérbe. Korábbi csapatfőnöke, a Red Bullt irányító Christian Horner ezzel kapcsolatban nem akart állást foglalni, de szerinte elsősorban a környezeten múlik minden.

Vettel a Francia Nagydíjon Forrás: AFP/Christophe Simon

„Nálunk Sebastian olyan volt, mint egy metronóm, amikor egy nagydíj élén állt – mondta az AP-nek. – Ilyen helyzetben mindig erős volt – utalt arra, hogy Vettel megingott a Kanadai Nagydíjon, és a kicsúszása áttételesen a győzelembe került. – Nyilvánvalóan úgy tűnik, hogy manapság nagyobb nyomás alatt van, mert a vállán viszi a Ferrari reményeit – tette hozzá.

Vettel 2009 és 2014 között a Red Bull versenyzője volt, 2010 és 2013 között zsinórban négy világbajnoki címet nyert.

Fiatal versenyzőként többször is bírálták, mert balesetekbe keveredett, de a legjobb évei nagyrészt feledtették ezt, akkor elsősorban a Mark Webber elleni csörtéi jelezték, hogy nem megingathatatlan. 2014-ben nagyrészt technikai hibák miatt, de kikapott Daniel Ricciardótól, de közben eldöntötte, hogy a Ferrarihoz igazol, ahol gyerekkori álmát próbálja megvalósítani, és újabb vb-címet nyerne.

Továbbra is jóban vannak Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

Vettel nagy lelkesedéssel érkezett a Ferrarihoz, 2015-ben, az építkezés évében rögtön három futamot is megnyert, 2016-ban azonban megtorpant a csapat fejlődése, és a Red Bull pilótáival többször is összetűzésbe keveredett. 2017-ben és 2018-ban Lewis Hamilton elsőszámú kihívója lett, de vezetői és technikai hibák miatt mindkétszer lemaradt a Mercedes mögött.

– mondta Horner. – A Red Bullnál töltött közös évek nagyon élvezetesek voltak. Még akkor is, amikor erős ellenfelek ellen vívtunk kemény csatákat, mindig volt tér a mókázásra. Megfelelő környezetet kell teremteni ahhoz, hogy a legjobbat kihozzuk az emberekből. Ez nagyon fontos” – tette hozzá a Ferrarira utalva, ahol megszokott az állandó eredménykényszer és az ebből is fakadó hibák.