Érnek a büntetések a Honda és a Renault csapatainál

Forma-1, Pierre Gasly, Nico Hülkenberg, Francia Nagydíj
LE CASTELLET, FRANCE - JUNE 21: Pierre Gasly of France driving the (10) Aston Martin Red Bull Racing RB15 leads Nico Hulkenberg of Germany driving the (27) Renault Sport Formula One Team RS19 on track during practice for the F1 Grand Prix of France at Circuit Paul Ricard on June 21, 2019 in Le Castellet, France. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1ZQAU1WQS2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Épphogy megkezdődött a szezon második harmada, a Renault-nál már taktikázni kell a rajtbüntetések elkerülése érdekében, a Hondánál pedig már nincs is menekvés.

Továbbfejlesztett erőforrással készült a Renault a hazai versenyére, de a Francia Nagydíjra csak Daniel Ricciardo autójába építették be az újdonságot, mert Nico Hülkenbergnek nem akartak pont a Paul Ricardon rajtbüntetést okozni.

„Nico egy másik versenyen kapja majd meg az új motort, mert a három belsőégésű motor túllépése miatt büntetést fog kapni, és nem akartuk, hogy ez Franciaországban, a hazai versenyünkön történjen – nyilatkozta Cyril Abiteboul csapatfőnök. – A belső égésű motor bevetését egy későbbi versenyre terveztük, de hamarabb elkészült, és örülünk, hogy már itt bevethetjük.”

Gasly új, Hülkenberg régi motorral megy Forrás: Mark Thompson/Getty Images

A Renault újítását egyelőre csak Ricciardo kapta meg, Hülkenberg és a McLaren két versenyzője továbbra is a korábbi specifikációt használja, de a wokingiak két autója így is gyorsabbnak bizonyult a hazai pályán versenyző Renault-knál.

– mondta Alain Prost, a Renault tanácsadója a Sky Sportsnak az első szabadedzés után. – Meglátjuk, de úgy tűnik, többé-kevésbé ott tartunk, ahol lennünk kellene – tette hozzá a francia veterán, de fenntartásokkal kezelte az eredményt, mert szerinte szombatra borulhat még az összkép.

A Honda motorja versenyképesebb a korábbiaknál, de még mindig sokszor kell cserélni Forrás: Peter Fox/Getty Images

A Hondánál is hasonló a helyzet, a Red Bull két pilótája egyelőre (de utoljára) büntetés nélkül megkaphatta az új erőforrást, a Toro Rossónál viszont Danyiil Kvjat az erőforrás több összetevőjének cseréje miatt csak a mezőny végéről kezdheti majd a versenyt, míg Alexander Albonra valószínűleg a következő, Osztrák Nagydíjon vár majd ugyanez a sors.

A motorfejlesztések is befolyásolhatják a szoros versenyt a konstruktőri világbajnokságban,

hiszen a Renault mindössze 2 ponttal követi a McLarent az 5. helyen, a Toro Rosso pedig szintén 2 pont lemaradással a 7. helyezett a Racing Point mögött. A silverstone-i csapat az előző, Kanadai Nagydíjon kapta meg a Mercedes-erőforrás új változatát, bár az Lance Stroll autójában látványosan kigyulladt, és végül az 1-es verzióval indult a futamon.