Pirelli: A téli tesztek félrevezették a csapatokat

Forma-1, Barcelona, teszt, 7. nap, Pierre Gasly, Red Bull Racing
MONTMELO, SPAIN - FEBRUARY 28: Pierre Gasly of France driving the (10) Aston Martin Red Bull Racing RB15 in the Pitlane during day three of F1 Winter Testing at Circuit de Catalunya on February 28, 2019 in Montmelo, Spain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1YJYTYEA92111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Mario Isola kijelentette, szerinte nem jelentene megoldást a gumikkal küszködő csapatoknak, ha hirtelen elővennék a 2018-as abroncsokat. Nem kaptak még hivatalos megkeresést.

A Kanadai Nagydíj óta magasabb szintre lépett a csapatok zúgolódása a Pirelli idei abroncsai kapcsán. A gumigyártót lényegében azóta támadják, hogy kizárólagos szállítóként visszatértek a sportágba, de a Red Bull és a Ferrari az idén őket teszi felelőssé a Mercedes fölénye miatt, arra célozgatva, hogy az Ezüstnyílhoz passzoló gumispecifikációt fejlesztettek ki.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója azt az életszerűtlen felvetést is bedobta, hogy a gyártó hozza vissza a tavalyi gumikat, ezt azonban a szabályok csak kivételes esetben engednék meg, és Mario Isola, a Pirelli autósportért felelős vezetője is kételkedett abban, hogy ez a megoldás működne, mert tavaly óta az autóépítés szabályai is alaposan megváltoztak.

Az idén ugyan nem esett a hó, de hűvös volt Barcelonában Forrás: Mark Thompson/Getty Images

Isola a Red Bullhoz köthető Speed Weeknek azt mondta, az aktuális problémákat nem lehetett előre látni, mert a téli tesztelés félrevezette a csapatokat. „A téli tesztek olyan alacsony hőmérsékletek mellett zajlanak, amilyenekre az egész évben nincs máshol példa – szögezte le. – Akkoriban még mindenki azt gondolta, hogy ezt majd megoldják valahogy, de nem ez lett a helyzet.”

A csapatok elsődleges problémája, hogy nem találják el a gumik megfelelő üzemeltetési tartományát, tehát túl hidegek maradnak az abroncsok vagy túlhevítik őket, és néhány fokos hőmérséklet-ingadozás is teljesen felboríthatja az autójuk egyensúlyát, így teljesítményét is. Isola szerint azonban most is csak a szokásos „tanulási görbét” kell végigjárni, ahogy mindig is.

Mindig a gumikkal van baj Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

„Az összes csapat próbálja megérteni, hogyan lehet a legjobban használni a gumikat – mondta. – Van, akinek ez jobban megy, ők erre korábban rájönnek, másoknak időre van szükségük” – szögezte le, és elárulta, ők már akkor elégedettek, ha a termékük biztonságos, megbízható, nem hólyagosodik, és nem hajlamos a túlmelegedésre.

Az olasz szakember hozzátette, senkitől sem kaptak még hivatalos megkeresést a gumik megváltoztatására, és alapvetően azt gondolja, hogy a csapatoknak van teendőjük. „Nem a mi hatáskörünk, hogy alakítsanak az autójukon. A csapatok azt csinálnak, amit jónak látnak” – tette hozzá.