Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke érdekes részleteket árult el Lewis Hamilton futamáról és felfedte, hogy ha kissé konzervatívabb hűtéskonfigurációban kezdik meg a versenyt, akkor könnyen lehet, hogy a bokszkiállások során az ötszörös világbajnok átvette volna a vezetést, és onnan akár önerőből is megnyerhette volna a futamot, így azonban Hamiltonnak Sebastian Vettel hibáját leszámítva egyszer sem volt esélye az előzésre, végül a német büntetése kellett a sikeréhez.
A rajtrács első tíz helyezettje közül egyedül a két Mercedes és a két Ferrari indult a közepes keveréken, ennek megfelelően elég sokáig is húzták a kerékcserét, Vettel a 26., Hamilton a 28. körben jött ki az egyetlen cseréjére. A Mercedes a kiállás előtt 2 másodperc körüli távolságból követte a Ferrarit, azután hátránya azonban 5 másodpercesre nőtt,
kívülről nézve tehát nem sok értelme volt két körrel tovább kint tartani,
Shovlin azonban elmagyarázta, hogy a döntés hátterében az állt, hogy meg akarták nézni, zavartalan körülmények között tud-e gyorsabb tempót menni Hamilton Vettelnél. „Úgy döntöttünk, hogy megpróbáljuk az elévágást. Volt egy kis gondja az első etapban, amely során
annak ellenére, hogy képes volt tartani Sebastian Vettel tempóját, nem tudott igazán közel kerülni, mert kissé túlmelegedett az autó. Ezért ekkor egy kis távolságot kellett tartson, el kellett emelnie a lábát a gázról, hogy hűtse az autót.
Amikor Sebastian kiállt, szóltunk neki, hogy nyomja, a gumijai azonban fogyni kezdtek, az utolsó két köre nem volt gyorsabb a korábbiaknál. Ez volt a fő oka, hogy nem működött az elévágás. Egy további extra körre pedig azért tartottuk ki, hogy egy esetleges Safety Carnál megörököljük a vezetést a rövidebb bokszkiállás miatt."
A belső kamerás felvételeken is látszik, hogy a szerelők Hamilton kerékcseréjénél nyitottak a fékhűtő nyílásokon, valamint a pilóta feje melletti hűtőnyílásokon is. Emiatt az ötszörös világbajnoknak ezután már nem kellett tisztes távolból követni a Ferrarit, hanem támadhatta azt.
A csapat ekkor jött rá, hogy új gumikon sokkal jobb tempóra képesek, mint azt várták, ennélfogva az elévágás helyett az alávágást is megkísérelhették volna.
„A második etapban sokkal gyorsabbak voltunk, ennek az egyik oka pedig az, hogy képesek voltunk változtatni a hűtésen a bokszkiállás alatt, ami azt jelentette, hogy Lewis hirtelen képes lett jobban meghajtani az autót és nyomás alá helyezni Sebastiant” – mondta Shovlin.
Ha korábban tudtuk volna, hogy ekkora a tempóelőnyünk, akkor egyértelműen megpróbáltuk volna az alávágást és egy körrel előbb állunk ki [Vettelnél].
Szoros lett volna, de talán beválik, és még ha nem is, Lewis felmelegedett gumin érkezett volna a hideg gumikon visszaálló Sebastian nyakára, és talán megpróbálhatta volna az előzést."