Vágólapra másolva!
Beigazolódnak a várakozások, Max Verstappen két helyet is előrelép a Kanadai Nagydíj rajtrácsán Kevin Magnussen balesete és Carlos Sainz büntetése után.

Kevin Magnussen a Kanadai Nagydíj helyszínén található „Bajnokok fala” legújabb áldozata: a dán pilóta az időmérő edzés második szakaszának végén csapta oda a Haast a híres betonfalhoz, ezzel egyebek mellett csapattársát, Romain Grosjeant és a Red Bull pilótáját, Max Verstappent is megfosztotta a továbbjutástól.

Magnussen balesetének következtében Verstappen kap némi elégtételt, hiszen Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke az Auto Motor und Sportnak megerősítette, hogy a dán pilóta nem állhat majd fel az általa így is megszerzett 10. rajtkockába, mivel csak a bokszutcából kezdheti majd meg a futamot.

„A sebességváltó és a karosszéria is megsérült – magyarázta az olasz szakember. – Egyébként is jobb új gumikkal a bokszutcából indulni, mint használt C5-ös abroncsokkal a 15. pozícióból” – utalt arra, hogy Magnussen formálisan bejutott a Q3-ba, így nem cserélhetne kereket az időmérő után, viszont az elkerülhetetlen váltócsere miatt mindenképpen öthelyes rajtbüntetést kapna.

Verstappen profitál az eredetileg szintén előle induló Carlos Sainz büntetéséből is.

A spanyol pilóta a Toro Rosso versenyzőjét, Alex Albont tartotta fel, ezért a sportfelügyelők 3 rajthelyes büntetéssel sújtották, ezzel Sainz csak a 11. helyről kezdheti majd meg a Kanadai Nagydíjat. „Elnézést kérek az eset miatt – mondta Sainz. – Ez végül is 3 rajthelyünkbe került” – összegzett.

A sportfelügyelők annak ellenére sem kegyelmeztek meg neki, hogy Albon végül nem maradt le a Q2-es szereplésről, és Albon sem neheztelt ellenfelére. „Először nem igazán nyomtam, a következő körömben pedig forgalomba kerültem, szóval egy próbálkozásom maradt, hogy bejussak a Q2-be. Nem gondoltam, hogy elég jó kört futottam, de amikor megláttam az időt, azt mondtam, ezt elfogadom!” – nyilatkozta a thai pilóta, aki végül a 14. helyezett lett, de Magnussen büntetése után egy helyet ő is nyer a rajtrácson.