Vágólapra másolva!
A futamgyőzelem sorsa múlt egy támadás sikerén, amit Max Verstappen indított Lewis Hamilton ellen, de végül egy koccanás miatt változatlan maradt a sorrend. Sergio Pérez napirendre tűzné a pályalevágás ügyét.

Monacóban szinte lehetetlen előzni, de több pilóta is megpróbált túljutni az ellenfelein, általában kevés sikerrel. Charles Leclerc versenyét egy balul elsült kísérlet végleg meg is pecsételte, mások annyival megúszták a sikertelen próbálkozásokat, hogy megtartották a pozícióikat. Így járt Sergio Pérez is, aki a futam után a pálya módosítását javasolta.

Pérez többször támadta az előtte haladó Kevin Magnussent, de a Haas versenyzője a sikánt levágva védekezett, és a pályán elfoglalt helyét meg is őrizte, de végül a sportfelügyelők Lance Strollhoz hasonlóan neki is 5 másodperces időbüntetést szabtak ki. A mexikói pilóta ettől még felszólalt a sportszerűtlen védekezés ellen.

„Elkeserítő, hogy az embernek csak egy dobása van Monacóban, aztán amikor sikerül megcsinálni az előzést, az elöl haladó autó levágja a sikánt, aztán már nincs több lehetőség – kesergett a Racing Point pilótája. – Erről mindenképpen beszélnünk kell. A korrektség kedvéért azt meg kell jegyezni, hogy hagyott helyet, de aztán már neki sem volt hova mennie.”

A mexikói pilóta javaslata nehezen kivitelezhető, mert a sikán előtti féktáv a pálya leggyorsabb pontja Monacóban, és egy esetleges baleset kialakulása után az irányíthatatlan autó pont arra a területre csapódna, ahol egy ilyen lassító sikánt ki lehetne alakítani, erre jó példa Jenson Button 2003-as óriási balesete.

Pérez és Magnussen ütközete mellett hasonló helyzet alakult ki a győzelemért csatázó Max Verstappen és Lewis Hamilton között is. A Mercedes pilótája az élen védte a belső ívet, a Red Bull versenyzője beszúrt mellé, koccantak, majd Hamilton a bukótérben folytatva megtartotta a vezetést, és megnyerte a versenyt. A Red Bull motorsport-tanácsadója,

Helmut Marko felvetette, hogy Hamiltont meg kellett volna büntetni, mert féktávon mozdult, hogy lezárja a belső ívet, de Verstappen nem értett egyet vele.

„A hajtűkanyarban nagyon közel voltam hozzá, de a 8-as kanyarból kifelé mindig lendületet vesztettem – mondta. – Egyszer azt mondtam, oké, hajtsunk rá, aztán meglátjuk, mi lesz. Aztán egy kissé összeértünk. Fékezés során az ember általában nem néz a tükörbe, és egyébként is nehéz látni bennük. Nincs kit hibáztatni, nem is keletkezett igazi kár az autókban.”