A szezon eleji eredmények egyértelműen megválaszolták a kérdést, hogy a Ferrari vagy a Mercedes által választott műszaki irány volt a helyes, az Ezüstnyilak öt kettős győzelemmel indítottak, miközben a piros autók gyakran nem boldogultak a pályán, csak Bahreinben voltak erősebbek a Mercedesnél.
Az egyik fő eltérés a két autó között az első szárnynál található: a Mercedes maximalizálta a terelőlapok felületét a tömény leszorítóerő érdekében, míg a Ferrari kicsit lecsippentett a szélükből, hogy ezzel segítse a légáramlást a kerekek körül és összességében így tegyenek szert megfelelő tapadásra.
Eddig nem jött be a húzás, de váltig állítják, hogy jó lehetőségek rejlenek benne, amint tisztábban látnak.
Nem gondolom, hogy le kellene cserélnünk az első szárnyunkat.
– jelentette ki az istállót vezénylő Mattia Binotto. – Egyszerűen más elképzelés szerint készült, mint a Mercedesé, és még nem hoztuk ki belőle a maximumot."
"Azt is megvizsgáltuk a projekt elején, az egyik lehetséges fejlesztési irányvonal volt. Természetesen újra elvégzünk hasonló áttekintéseket a szezon során, de jelenleg nem tervezünk koncepcióváltást."
Ezt a kérdést bizonyára nem utoljára hallotta.
Az idényt gyengén kezdő Racing Point már zsákutcának érzi a Ferrariéhoz hasonló első szárnyat,
ők váltani fognak a nyár folyamán.
Binotto elismerte, az SF90-en "nem tapadnak jól a gumik, nem tudjuk rendesen munkára fogni őket", és nem képesek megfelelően összehangolni a beállításokat a különböző tempójú kanyarokra. Lehetséges, hogy az első futómű geometriáján is változtatni fognak.
A csapatfőnök rámutatott, nem csak az idei szezonra lesz hatása annak, miket tudnak meg az SF90-ről és a beállításairól.
"Már hetek óta fejlesztünk a következő évre. Nyárra általában meglehetősen előrehaladott állapotban szokott lenni a projekt. Azt hiszem, ha valamit helyre kell hoznunk jövőre, azt minél előbb meg kell tenni – mondta. – Párhuzamosan megy a projekt az ideivel, mert sokat kell javulnunk és tanulnunk. Bármi, amire az idei kocsival rájövünk, hasznos lesz jövőre."
A Ferrari jelenleg egyetlen elemben veri a Mercedest, ez pedig a motorerő. Ez viszont kevés pályán számít sokat.