Vágólapra másolva!
Daniel Ricciardo nem a Renault tempójában, hanem a csapat hibáiban látja annak okát, hogy nem tudtak pontot szerezni a Spanyol Nagydíjon. Az idei szezonra a Red Bulltól a csapathoz érkező ausztrál nem bánta volna, ha a verseny végén félreállítják előle a csapattársát.

Bármennyire is azt remélték a Renault-nál, hogy az európai idény kezdetével fordulhat a szerencséjük, és végre elkezdhetnek úgy teljesíteni, ahogyan a szezon előtt várták, ez végül nem történt meg, és még pontot sem szereztek. Erre Daniel Ricciardónak lett volna több esélye, ő ugyanis a 13. helyről vágott neki a versenynek, míg Nico Hülkenberg a bokszból indult, végül azonban az ausztrál is kimaradt az első tízből, noha Carlos Sainz és a McLaren teljesítménye alapján akár ott is végezhetett volna. Az öt futamból pontot mindössze egyszer szerző ausztrál úgy érezte, csapata is tehetett volna többet azért, hogy előrébb végezzen.

A Renault ismét csak szenvedett Forrás: NurPhoto/Joan Valls/Urbanandsport

Ricciardo a tizedik helyet szerezte meg az időmérőn, a Kvjattal történt bakui ütközés miatt kapott hátrasorolással azonban csak a 13. pozícióból rajtolhatott. A verseny első etapját a 12. helyen, Sainz McLarenje mögött tölötte, a kerékcserék előtt azonban elment a spanyol mellett, aki azonban a kiállás után egyből visszaelőzte.

A biztonsági autós fázis során mindketten kiálltak másodszor, később Sainz a lágyakon a 8. helyre jött fel, Ricciardo új közepesen azonban maradt a 12. helyen.

„Hogy őszinte legyek, frusztráltságot érzek azt látva, hogy Carlos [Sainz] nyolcadik lett. Tartottuk őt az első etap végén, amikor mi kemény gumit tettünk fel, ő közepeset, így megelőzött minket a kivezető körében. Elég megnézni, hogy hol végzett ahhoz képest, hogy milyen volt a tempója” – utalt Ricciardo arra, hogy a McLaren az egész versenyen szenvedett.

Csupán apróságokon múlt, a középmezőny viszont annyira szoros, hogy elég egy kis tökéletlenség, és máris eldobtunk négy pontot."

Hülkenberget használt lágyakon is Ricciardo előtt hagyták Forrás: Picture-Alliance/AFP

Az ausztrál kiemelt még egy dolgot, amivel szerinte nem végeztek jó munkát, a biztonsági autó kiállása után ugyanis csapattársa, Nico Hülkenberg mögé esett vissza, aki használt lágyakon volt, ragaszkodva az eredeti tervben szereplő egykiállásos stratégiához.

A Renault azonban ennek ellenére nem állította félre a németet csapattársa elől, inkább hagyta, hogy körökön át feltartsa, mire Ricciardo meg tudta őt előzni.

„Szerintem az újraindításnál úszott el a pontszerzés, pozíciót veszítettünk a kiállással, majd beszorultam Nico mögé, aki használt gumin volt, miközben én újakon.

mint én az enyémekkel. Mindent újra megnézünk és kielemezzük, hogy előnyben tudtuk volna-e részesíteni az egyik autót a másikkal szemben."