Vágólapra másolva!
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke a Spanyol Nagydíj után először tett utalást arra, hogy akár az idei autójuk teljes aerodinamikai koncepciója elhibázott lehet, és amiatt ennyire lassúak a kanyarokban. A következő napokban kaphatnak választ arra, hogy így van-e, amennyiben pedig igen, az végzetesnek bizonyulhat a Mercedes elleni csatában.

Az már a februári szezon előtti teszteken világosan látszott, hogy a Ferrari és a Mercedes eltérő aerodinamikai koncepciót követett az idei autójával, amelynek leglátványosabb megnyilvánulása az első szárny. Az első teszthét utáni elemzésünkben azt írtuk, hogy „amennyiben jobbnak bizonyul egyik irányvonal a másiknál, a rossz oldalon állók komoly pácban lesznek: nem lehet csak úgy hipp-hopp lemásolni a jobb megoldást, és felszerelni az autóra”. Ez az állítás a szezon ötödik futama után a jelek szerint elkezd értelmet nyerni, csak éppen máshogy, mint azt a téli tesztek után sokan gondolták, akkor ugyanis úgy tűnt, hogy a Mercedes nyúlt mellé, és a Ferrari talált bele a 2019-es új aerodinamikai szabályokba. A Spanyol Nagydíj után a vörösök csapatfőnöke azonban elismerte, könnyen pont a fordítottja lehet a helyzet.

Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Christian Horner, Max Verstappen, Scuderia Toro Rosso, Alex Albon, Helmut Marko, Pierre Gasly, Danyiil Kvjat, Tanabe Tojoharu, Honda
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Christian Horner, Red Bull Racing, Neymar
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Pierre Gasly, Neymar, Dani Alves
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Pierre Gasly, Neymar
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Pierre Gasly, Neymar, Dani Alves
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Alfa Romeo Racing, Peter Sauber
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Alfa Romeo Racing, Peter Sauber
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Alfa Romeo Racing, Peter Sauber
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Alfa Romeo Racing, Kimi Räikkönen
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Alfa Romeo Racing, Antonio Giovinazzi
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Alfa Romeo Racing, Kimi Räikkönen, Valtteri Bottas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Pierre Gasly, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Neymar
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Red Bull Racing, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Alfa Romeo Racing szerelők, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing szerelők, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Claire Williams, Williams Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Max Verstappen, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj, tükör
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Racing Point, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Lando Norris, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj, roller
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing szerelők, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Pierre Gasly, Kevin Magnussen, Romain Grosjean, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Lando Norris, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Pierre Gasly
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Pierre Gasly
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Max Verstappen
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Charles Leclerc
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Red Bull Racing
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Valtteri Bottas, Dieter Zetsche
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Valtteri Bottas, Dieter Zetsche
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj, szelfi
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj, szelfi
Forma-1, Lewis Hamilton, Dieter Zetsche, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj,  Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Pierre Gasly, Red Bull Racing
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj,  Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj,  Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj,  Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Scuderia Ferrari, gumik, Pirelli
Forma-1, Spanyol Nagydíj,  Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj,  Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Pierre Gasly, Red Bull Racing
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Nico Hülkenberg, Carlos Sainz, Renault
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Romain Grosjean, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Dieter Zetsche, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, bajusz
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Christian Horner, Max Verstappen, Scuderia Toro Rosso, Alex Albon, Helmut Marko, Pierre Gasly, Danyiil Kvjat, Tanabe Tojoharu, Honda
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Christian Horner, Red Bull Racing, Neymar
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Pierre Gasly, Neymar, Dani Alves
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Pierre Gasly, Neymar
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Pierre Gasly, Neymar, Dani Alves
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Alfa Romeo Racing, Peter Sauber
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Alfa Romeo Racing, Peter Sauber
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Alfa Romeo Racing, Peter Sauber
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Alfa Romeo Racing, Kimi Räikkönen
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Alfa Romeo Racing, Antonio Giovinazzi
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Alfa Romeo Racing, Kimi Räikkönen, Valtteri Bottas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Pierre Gasly, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Neymar
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Red Bull Racing, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Alfa Romeo Racing szerelők, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing szerelők, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Claire Williams, Williams Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Max Verstappen, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj, tükör
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Racing Point, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Lando Norris, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj, roller
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing szerelők, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Pierre Gasly, Kevin Magnussen, Romain Grosjean, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Lando Norris, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Pierre Gasly
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Pierre Gasly
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Max Verstappen
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Charles Leclerc
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Red Bull Racing
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Valtteri Bottas, Dieter Zetsche
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Valtteri Bottas, Dieter Zetsche
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj, szelfi
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj, szelfi
Forma-1, Lewis Hamilton, Dieter Zetsche, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj,  Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Pierre Gasly, Red Bull Racing
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj,  Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj,  Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj,  Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Scuderia Ferrari, gumik, Pirelli
Forma-1, Spanyol Nagydíj,  Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj,  Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Pierre Gasly, Red Bull Racing
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Nico Hülkenberg, Carlos Sainz, Renault
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Romain Grosjean, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Dieter Zetsche, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, bajusz
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Christian Horner, Max Verstappen, Scuderia Toro Rosso, Alex Albon, Helmut Marko, Pierre Gasly, Danyiil Kvjat, Tanabe Tojoharu, Honda
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Christian Horner, Red Bull Racing, Neymar
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Pierre Gasly, Neymar, Dani Alves
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Pierre Gasly, Neymar
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Pierre Gasly, Neymar, Dani Alves
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Alfa Romeo Racing, Peter Sauber
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Alfa Romeo Racing, Peter Sauber
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Alfa Romeo Racing, Peter Sauber
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Alfa Romeo Racing, Kimi Räikkönen
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Alfa Romeo Racing, Antonio Giovinazzi
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Alfa Romeo Racing, Kimi Räikkönen, Valtteri Bottas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Pierre Gasly, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Neymar
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Red Bull Racing, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Alfa Romeo Racing szerelők, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing szerelők, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Claire Williams, Williams Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Max Verstappen, Spanyol Nagydíj, rajt
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj, tükör
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Racing Point, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Lando Norris, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj, roller
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing szerelők, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Pierre Gasly, Kevin Magnussen, Romain Grosjean, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Lando Norris, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Pierre Gasly
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Pierre Gasly
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Red Bull Racing, Max Verstappen
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Charles Leclerc
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Red Bull Racing
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Valtteri Bottas, Dieter Zetsche
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Valtteri Bottas, Dieter Zetsche
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj, szelfi
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj, szelfi
Forma-1, Lewis Hamilton, Dieter Zetsche, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj,  Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Pierre Gasly, Red Bull Racing
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj,  Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj,  Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj,  Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Scuderia Ferrari, gumik, Pirelli
Forma-1, Spanyol Nagydíj,  Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Spanyol Nagydíj,  Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Pierre Gasly, Red Bull Racing
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Nico Hülkenberg, Carlos Sainz, Renault
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Romain Grosjean, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Lewis Hamilton, Dieter Zetsche, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, bajusz
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari

Az idei évre jelentősen módosultak főként az első és a hátsó szárnyat érintő aerodinamikai regulák. Az első légterelők egyszerűsödtek, a csapatoknak pedig a nulláról kellett elkezdeniük kidolgozni azt a megoldást, amely a lehető legjobb kompromisszumot jelenti a leszorítóerő és a légellenállás között.

A téli tesztek után Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke úgy vélte, hogy ezt a kompromisszumot a Ferrarinak sikerült megtalálni azzal, hogy a Mercedesétől eltérő, kevesebb leszorítóerőt előállító, viszont a légellenállás szempontjából hatékonyabb első szárnyat tervezett.

Ehhez képest elkezdődött a szezon, a Mercedes zsinórban öt kettős győzelmet aratott, míg a Ferrari csak Bahreinben volt tempófölényben.

Barcelonába érve a Scuderia számos fejlesztésekkel készült, ennek ellenére a teljes versenyhétvégén lassabb volt a Mercedesnél, és gyakorlatilag egyetlen ponton sem tűnt az Ezüstnyilak kihívójának. Mivel a téli tesztek helyszínén maradtak alul, azon a pályán, amely könyörtelenül rávilágít arra, ha valakinek hiányosságai vannak az aerodinamika terén,

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke kénytelen volt beismerni, hogy akár az SF90 alapvető aerodinamikai koncepciójával is gondok lehetnek,

ami, ha így van, a lehető legrosszabb hír a vörösöknek.

– összegzett Binotto a verseny után. – Elég jelentős az alulkormányzottság, de hogy ennek a kevés leszorítóerő az oka, vagy valami más, az olyasmi, amit igazán ki kell most elemeznünk, és meg kell értenünk.”

Bottas és Vettel időmérős körének összehasonlítása, a pirossal jelölt részeken Vettel, a kékkel jelölteken Bottas volt a gyorsabb. Jól látszik, hogy a Ferrari csak a 9-es és a 16-os kanyarban múlta felül a Mercedest, a többiben a pole pozíciót megszerző finn volt a jobb Forrás: F1

Binotto úgy vélte, hogy az elkövetkező napok elemzései fogják megmutatni, hogy mi a gond, a verseny napján ezt még nem tudta részletesen megmondani. „Bármilyen következtetés, amit ma vonunk le, nem lesz helytálló.

Nem tudom. Szerintem még nincs meg a válaszunk, úgyhogy most nem szeretnék ebbe belemenni.”

A téli tesztek alatt feltették a kérdést Wolffnak, hogy amennyiben a Ferrari által választott út bizonyul nyerőnek, képes lehet-e a Mercedes koncepciót változtatni a szezon közben, mire azt mondta, hogy ez hónapokat venne igénybe. Ironikus, hogy a jelek szerint a Ferrarinak lehet szüksége egy ilyen lépésre, ami szinte végérvényesen romba döntené egyre halványodó esélyeiket az idei világbajnok címre.

Binotto ugyanakkor nem tart kivitelezhetetlennek egy ilyen forgatókönyvet.

„Nem hiszem, hogy katasztrófa lenne [ha kiderülne, hogy rossz az aerodinamikai koncepció], amikor csapatként fejlődünk, és ahogyan azt gyakran mondom, fiatal csapat vagyunk, tanulási fázisban tartunk. A folyamatok és a módszertan területén még sokat kell tanulnunk, én pedig örülök neki, ha ez idő alatt a csapat fejlődik.

Vannak dolgok, amelyeket ki lehet javítani egy szezonon belül.”

A Ferrari és a Mercedes szárnykoncepciója szemre is jelentősen eltér Forrás: AFP

A svájci szakember a Barcelonába vitt fejlesztésekről azt mondta, hogy elérték a céljukat, ami szintén azt látszik alátámasztani, hogy alapvető probléma lehet a csapat megközelítésével. „Természetesen csalódottak vagyunk a verseny és a teljesítményünk miatt, azt reméltük, hogy többre lehetünk képesek, aerodinamikai és motorfejlesztésekkel is készültünk, azt reméltük, hogy harcban lehetünk a győzelemért, de nem ez volt a helyzet.

Toto Wolffot egy érdekes elmélettel is szembesítették, a mezőnyben ugyanis megoszlik, hogy melyik csapat követi a Ferrari, és melyik a Mercedes által képviselt irányvonalat, és melyik ötvözi ezt a kettőt.

Christian Horner a téli teszteken úgy nyilatkozott, hogy a Mercedes megoldásához hasonlóval előrukkoló Red Bull azért tartja jobbnak ezt a változatot, mert abban nagyobb a fejlesztési potenciál úgy, hogy mindeközben nem bontják meg vele az autó aerodinamikai egyensúlyát.

„Szerintem ez mindenképpen érdekes gondolat, mert ha megnézzük, hogy kik voltak elöl a teszteken, akkor mást látunk elöl most, még a középmezőnyben is” – utalt arra a Mercedes csapatfőnöke, hogy például a Ferrari útját követő Alfa Romeo is visszaesett Barcelonára az év elejéhez képest.

hanem a folyamatos fejlesztésről és a fejlesztési hatékonyság maximalizálásáról szólnak a dolgok.”