Vágólapra másolva!
Günther Steiner szerint a Haas szenved a legjobban az idén a gumikkal, és bár nem a gyártót hibáztatja, szerinte túl nagy az abroncsok szerepe a versenyeken.

Ismét fejtörést okoz a csapatoknak a Pirelli gumik hatékony üzemeltetése, miután a gyártó változtatott az abroncsok szerkezetén, a futófelület vastagságán és a keverékeken is. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elismerte, hogy a korábbi tapasztalataikat félre kell tenniük, Sebastian Vettel pedig elárulta, hogy a Ferrari egyelőre nem mindig talál rá az optimális működési tartományra.

Saját bevallása szerint Günther Steiner csapata, a Haas küszködik a legjobban az idén a gumikkal. Az olasz szakember úgy véli, már értik, hogy mi a probléma, de megoldást még nem találtak rá. Hozzátette, a mezőnyben „mindenkinek vannak gondjai a gumikkal, csupán az a kérdés, hogy kinek több, kinek kevesebb. Nekünk több.”

A Haas különösen bakuban küszködött, de az összetettben csak a 8. helyen áll Forrás: AFP/Alexander Nemenov

Steiner meggyőződése, hogy az idei Haas is jól sikerült, ezért az a véleménye, hogy „nem kellene mindig arról beszélni, hogy a gumik működnek-e vagy sem. Ez is érdekes, de a Forma-1 nem erről szól. Nem lehet az, hogy ha működnek a gumik, akkor gyorsak vagyunk, ha nem, akkor lassúak” – szögezte le.

A Haas a Ferrarival együttműködve építi az autóját, a lehető legtöbb alkatrészt az olaszoktól vagy más beszállítótól vásárolnak meg, mégis úgy gondolja, hogy túl drága dolog az F1 ahhoz, hogy a gumikon múljon a siker. Ennek ellenére nem hibáztatja a gyártót,

szerinte a csapat feladata, hogy a többiekhez hasonlóan rátaláljon a megoldásra. „Alapvetően viszont nem ez a helyes dolog, nem arról kellene beszélnünk a verseny után, hogy a gumik működtek-e vagy sem.” Steiner azt gyanítja, hogy Bakuban azért is különösen nehéz dolguk volt, mert a korábbiakkal ellentétben az idén nem 100, hanem csak 80 fokosra hevíthetők az abroncsok a melegítő paplanokkal.

A körülmények is befolyásolhatják a gumik működését Forrás: AFP/Andrej Isakovic

A Pirelli autósportért felelős vezetője, Mario Isola az Auto Motor und Sportban kijelentette, nem lehet egyszerű megoldásokkal változtatni az idei gumik jellegzetességein, de szerinte nem kirívó az időszak, amit a csapatok most megélnek.

„A gumik mindenkinek viszonylag újak. Ezért is normális, hogy vannak csapatok, amik több problémával szembesültek a többieknél. A termékünkkel minden évben alkalmazkodnunk kell a változó autókhoz. Ezért is van, hogy egy kissé nagyobbak most a különbségek, mint a tavalyi évben” – vélte.