A 2019-es szezon negyedik, egyben első utcai versenyhétvégéje újabb fejezetet jelent a Mercedes és a Ferrari párharcában, egyben újabb lehetőséget ad arra, hogy a vörösök megtalálják a helyes irányt idei autójukkal. Az eddigiek alapján a Scuderia helyzete igen bonyolult, nem lehet egyetlen tényezőre fogni a téli tesztekhez képest mutatott gyengélkedését, ha egyáltalán van különbség. Mattia Binotto csapatfőnök úgy véli, hogy valójában ugyanis nincs, csak Ausztráliában voltak kiugróan elmaradva attól, amit vártak, Bahreinben és Kínában hozták azt, amit Barcelonában.
Az évnek a szakértők által kikiáltott favoritként vágott neki a Ferrari, ennek ellenére három versenyből egyet sem tudott megnyerni. A szezonnyitón és Kínában erre nem is volt esélye, Bahreinben azonban csak Charles Leclerc rakoncátlankodó motorja fosztotta meg a sikertől. Hogy pontosan mi lehet az, ami miatt a biztató téli teszteket nem sikerült eredményre váltaniuk, a legtöbben még csak találgatják,
Binotto csapatfőnök azonban állítja, hogy az autójuk teljesítménye Melbourne-t leszámítva nem volt ingadozó, Kínában és Bahreinben azt hozta, amit a téli teszteken.
„Nehéz lenne azt mondani, hogy a teljesítményünk egyszer fent van, egyszer pedig lent.
Ausztrália mindenképpen kivétel volt ebből a szempontból, ott nagyon nagy volt a különbség, talán a mai napig megmagyarázhatatlan módon.
Egyébként azonban Barcelona, Bahrein és Kína között csak néhány tized volt az eltérés [a Mercedeshez képest], ami nagyon kevés. Ez az, amire az ember számít két nagyon erős, és sok szempontból nagyon hasonló autó esetében.”
A visszafogott motortól az aerodinamikai koncepció elhibázásán át sok elmélet született már arról, hogy egyelőre miért maradtak alul a Mercedesszel szemben. Az SF90 a közepesen gyors és a lassú kanyarokban veszít sok időt a W10-eshez képest, Binotto azonban egyelőre nem akar messzemenő következtetéseket levonni az eddig látottakból.
Természetesen tudjuk, hogy hol vannak az autónk korlátai, ezeket a korlátokat egyes pályák pedig talán jobban kiemelik, mint mások.
A kulcs az lesz, hogy úgy fejlesszük az autót, hogy ezeken a területeken jobb legyen a jövőben. Az ellenfelek nagyon jók, vannak versenyek, ahol mi vagyunk előnyben néhány századdal vagy tizeddel, és vannak, ahol ennyivel vagyunk lemaradva. Még túl korai szakaszában járunk a szezonnak, meg kell vizsgálnunk az adatokat, és dolgoznunk kell a többiekhez viszonyított teljesítményen. Fontos, hogy folyamatosan fejlesszük az autót, mert nagyon hosszú a szezon, 18 verseny van még belőle.”
Bakuba, az idei szezon során először fejlesztésekkel készül a Ferrari. A vörösök ettől természetesen azt várják, hogy harcba szállhatnak a győzelemért,
a riválisok, köztük Lewis Hamilton pedig szinte biztosak benne, hogy a hosszú egyenesek miatt előnyben lesznek az ezen a téren erősnek számító Ferrarik.
Binotto ugyanakkor felhívta rá a figyelmet, hogy mint mindenhol, itt sem lehet csupán erőből nyerni. „Nem hiszem, hogy nagy lenne a különbség az egyenesekben köztünk és a többiek között, ha megnézzük a Mercedes végsebességét Kínában, szerintem ők is nagyon erősek voltak ezen a téren – mondta a Scuderia csapatfőnöke –
Bakuban más aerodinamikai konfigurációval versenyzünk, úgyhogy nemcsak az erőforrásokról szól ez a pálya, hanem a megfelelő aerokonfiguráció kiválasztásáról is.
Nemcsak egyenesek vannak, hanem sok kanyar is, nem könnyű pálya, de majd meglátjuk.”