Vágólapra másolva!
Az ezredik F1-es futam apropóján a világbajnokság korábbi ügyvezetője, Bernie Ecclestone elárulta, ha még mindig ő irányítaná a sportágat, aggódna az elektromos autóverseny fejlődése miatt.

Hivatalosan egy ételmérgezés szövődményei miatt nem volt ott a Forma-1 ezredik versenyén Bernie Ecclestone, aki számos megkérdőjelezhető cselekedettel kikövezve ugyan, de garázscsapatok szórakozásából a világ legnépszerűbb sportágává tette a Forma-1-et. A brit üzletembert 2017 januárjában mondatta le a kereskedelmi jogok tulajdonosa, a Liberty Media.

Ecclestone korábban ambivalens kapcsolatban volt a technológiai fejlesztésekkel, elsősorban a 2014-ben bevezetett hibrid erőforrásokat bírálta, mert szerinte nem volt elég szórakoztató a versenyzés a korábbiaknál halkabb és bonyolult motorok miatt. Az ezredik futam kapcsán mégis úgy gondolta, a sokak által bírált elektromos autóverseny, a Formula E az F1 fejére nőhet.

Az ezredik futam a pályán és azon kívül sem volt nagy durranás Forrás: AFP/Greg Baker

„A Formula E a szórakoztatás egy más formáját képviseli, de hamarosan egyre nagyobb és nagyobb lesz, jobb is, ez lassacskán már most is látható. A Forma-1 ezt meg fogja szenvedni – nyilatkozta Ecclestone a Reutersnek. Az F1 korábbi ügyvezetője azt mondta, ha mindkét sorozatot irányíthatná, inkább a világbajnokságot választaná, de „kissé biztosan aggasztana a Formula E is.”

A közösségi médiában gyűjtött követők számát tekintve a veszély egyelőre nem nagy, de a Formula E valóban dinamikusan fejlődik. A Motorsport Broadcasting blog gyűjtése szerint a Liberty Media befektetéseinek is köszönhetően az F1 tavaly nyár óta 24%-kal 18,15 millió felhasználóra növelte a követői számát a Facebookon, a Twitteren és az Instagramon, ez 3,492 milliós növekedés. Közben a Formula E 1,3 millió új követőt szerzett, és összesen 2,194 milliós táborral rendelkeznek.

A Mercedes jövőre jelenik meg a hivatalosan is a Formula E-ben Forrás: Anadolu Agency/2019 Anadolu Agency/Mustafa Yalcin

A gyarapodás látható, a helyzet azonban egyelőre inkább a gyártók és a különböző technológiai, valamint pénzügyi vállalatok csatlakozása miatt kezd égető lenni. Miközben az F1 küszködik, mert nem tudnak új márkákat a sportágba csábítani, a Formula E-ért sorban állnak az autógyárak, jövőre a Porsche és a Mercedes is csatlakozik a mezőnyhöz.

A Kínai Nagydíj megnyerése után Dieter Zetsche, a Daimer AG leköszönő elnöke is méltatta a még el sem indított elektromos versenyprogramjukat.

„A Mercedes hosszútávú stratégiája szempontjából a Forma-1 és a Formula E egyaránt fontos – szögezte le a Sky Sportsnak. – Nincs garancia arra, hogy a külső körülmények mindig kedveznek majd a vállalatunknak, úgyhogy azokon a területeken kell majd kiválónak lennünk, ami a technológia szempontjából lehetővé teszi a számunkra a vezető szerep megszerzését.”