Vágólapra másolva!
Az F1 történetének 1000. nagydíjának apropóján az 1996-os világbajnok Damon Hill kétszeres világbajnok édesapja, Graham Hill 1969-es Lotus 49B-jével tett meg bemutató köröket.

Az F1 bölcsőjétől távol eső Sanghajban ünneplik a hétvégén a világbajnokság történetének 1000. nagydíjhétvégéjét, ennek részeként az 1996-os világbajnok Damon Hill bemutatóköröket tehetett meg édesapja, a korábbi kétszeres világbajnok Graham Hill 1969-es Lotus 49B-jével, amelynek volánja mögött Graham megnyerte a Monacói Nagydíjat is.

Pénteken ez volt az egyetlen történeti vonatkozású bemutató a pályán, amelyen kissé furcsa látvány volt a klasszikus autó, hiszen a kínai aszfaltcsík 2004-ben, korszerű szabványok szerint épült, így jóval szélesebb és általában tágasabb a Lotus idejében megszokottaktól, de Hill az Autosportnak így is „nagyon jó mókának” nevezte a lehetőséget.

Damon Hill újra F1-es autóba ült Forrás: Motorsport Images/Zak Mauger

„Vezettem már 49-eseket korábban is, de sohasem hajszoltam őket, noha itt egy kicsit több hely van” – utalt arra, hogy a nagy bukóterekben kisebb a veszély, hogy összetöri az autót. – A beszállás nagyon furcsa, egyedi módon kell beülni, mert a kormánykerék nem jön le. Emlékszem, néztem, ahogy édesapám beszáll, most én is magam mögé teszem a kezeimet, és becsúszom, ahogy ő is tette.”

Idősb Hill 1968-ban és 1969-ben vezette ezt a típust, megnyerte a világbajnoki címet, és a fia által kipróbált példánnyal győzött a Monacói Nagydíjon is, de végül csak a 7. helyen zárta a szezont. Később Jochen Rindt és Emerson Fittipaldi is pályára lépett vele, versenyen legutóbb 1970-ben, az Osztrák Nagydíjon.

Hill a sisakfestésével is édesapja előtt tiszteleg a pályafutása kezdete óta Forrás: Motorsport Images/Zak Mauger

Fia, Damon az 1999-es szezon végén vonult vissza, de azóta is többször vezetett F1-es autókat, köztük Lotus 49-eseket is, ezért elismerte, nem volt ismeretlen érzés számára, hogy újra ilyen autóba ülhetett. „Szerintem ezen már túl vagyok – mondta, amikor arról kérdezték, hogy meghatódott-e.

„Ott nagyon ismerős volt a környezet, hiszen nagyon extrém élményeket szereztem benne. Visszajönnek az emlékek. Rémleni kezd, hogy versenyzőként ki is voltam, a legjobb formában, és ez nagyon furcsa érzés.”

Az autó szíve a híres Ford DFV-motor Forrás: Motorsport Images/Mark Sutton

Hill az idén Goodwoodban ismét egy szokatlan élményt élhet majd át, hiszen legnagyobb riválisa, Michael Schumacher autóját vezetheti, azt a Benetton B195-öst, amellyel a német pilóta 1995-ben legyőzte őt, és megnyerte a világbajnokságot.