Vágólapra másolva!
A 21 éves George Russell aligha olyan bemutatkozásról álmodott a Forma-1-ben, mint amilyenen túlvan, a helyzete pedig látszólag nem nagyon fog javulni a jövőben sem. A Mercedes által támogatott brit pilóta ennek ellenére nem tart attól, hogy a karrrierjére is hatással lesz a jelenlegi sikertelenség.

Azzal, hogy az idei szezonra talán még a tavalyinál is pocsékabb autót épített, a Williams istálló az egész évre kibérelni látszik magának az utolsó két helyet. A Bahreini Nagydíj időmérőjén mindkét pilótájuk másfél másodperccel volt lassabb a hozzájuk legközelebb végző riválisnál, Lance Stroll Racing Pointjánál, majd a futamot is toronymagasan az utolsó két helyen zárták, Robert Kubica egyedüliként 2 kört kapott a győztes Lewis Hamiltontól. Egyik grove-i pilóta helyzete sem könnyű, mert míg a lengyelnek a visszatérés okozta nehézségekkel kell megküzdenie, George Russell azt igyekszik bizonyítani, hogy feltörekvő fiatalként helye van a száguldó cirkuszban, csakhogy ezt a fájdalmasan lassú FW42-es konstrukcióval nemigen tudja megmutatni. Vagy mégis?

Russell nem tart attól, hogy kiesik a pixisből a Mercedesnél Forrás: Motorsport Images

Russell a Mercedes támogatottjaként, Forma-2-es és GP3-as bajnokként érkezett meg a királykategóriába, és az F1-es tapasztalata is jelentősnek volt mondható, többször tesztelte a Mercedes autóját, de a Force Indiával és a Williamsszel is körözött korábban. Amíg azonban a tavalyi F2-es szezont mögötte a második helyen záró Lando Norris Melbourne-ben és Bahreinben is bejutott a Q3-ba, utóbbi futamon pedig az előkelő hatodik helyen végzett a McLarennel, Russellnek jelenleg csupán egyetlen öröme lehet, az, ha legyőzi Kubicát, másra ugyanis nem alkalmas az autója. A 21 éves ifjonc ezt eddig a szezon mindkét időmérőjén és futamán megtette, a közvélemény azonban így is csak azt látja, hogy a mezőny végén szenved.

A Mercedes ezzel együtt bízik benne, a bahreini teszten ismét egy teljes napig vezethette a címvédő istálló autóját, emellett pedig elmondta,

nem hiszi, hogy rossz hatással lesz a karrierjére az idei, előreláthatólag az utolsó két hely valamelyikén töltött év.

„Kívülről senki nem veszi észre, de azok az emberek, akiknek tudniuk kell a Williamsnél és a Mercedesnél, Toto [Wolff, a Mercedes csapatfőnöke], a menedzsereim, azok, akik előremozdíthatják a karrieremet, ők pontosan tudni fogják, hogy milyen a teljesítményem, közelről figyelik azt, és elégedettek vele" – mondta a fiatal brit.

Egyelőre igyekszik tanulni, az eredmények terén azonban akkor sem várhat nagy javulást Forrás: Williams Racing

Az említett emberek természetesen nem pusztán azt nézik, hogy Russellnek sikerül-e legyőznie Kubicát, különösen úgy nem, hogy jelen pillanatban egyáltalán nem tudni, hogy a lengyel milyen szintet képvisel. Ebben pedig főként nem a jobb karja miatt nem teljesen 100%-os egyszeres futamgyőztes gyorsaságának, hanem a Williamsnek van szerepe, Bahreinben ugyanis kiderült, hogy

az egykor szebb napokat látott istállónak nem sikerült két teljesen azonos autót építenie, azonos beállítások mellett máshogy viselkedik a két kocsi, és jelenleg azt próbálják kideríteni, hogy melyik a „valódi" FW42-es.

Hogy ezt mikorra sikerül megtenni, azt nem lehet tudni, Kubica szavai mindenesetre sok jót nem sejtetnek. „Csinálhatunk, amit akarunk, akár a [szélesebb] hátsó gumikat is betehetjük előre, akkor is a jelenlegi gondjaink határoznák meg, hogy mennyi tapadással bír az autónk – mondta a lengyel. – Csak a meglévő eszközökkel vagyok képes javítani a helyzeten, az azonban olyan rossz, hogy gyakorlatilag lehetetlen megfordítani."