Vágólapra másolva!
A Bahreini Nagydíjat megnyerő Lewis Hamilton nem csinálna nagy ügyet abból, hogy Sebastian Vettel ismét értékes pontokat veszített saját hibájából, miután megpördült az ötszörös világbajnok elleni csata során. A Mercedes pilótája úgy véli, Vettel érdemei még így is elhomályosítják az olykori bakijait.

Sebastian Vettel az utóbbi tíz futamot figyelembe véve negyedszer pördült meg saját hibájából, ami egy négyszeres világbajnoktól különösen gyér statisztika. A Ferrari németje a tavalyi Olasz Nagydíjon kezdte a sort, amikor a Bahreini Nagydíjhoz hasonlóan Lewis Hamiltonnal csatázva sokallt be, majd jött a Max Verstappen elleni megforgás Szuzukában, és a Daniel Ricciardo elleni meccs során bemutatott piruett Austinban. A közös mind a négy megpördülésben – azon kívül, hogy vezetői hibából született – az, hogy egyik alkalommal sem történt kontakt az autók között, Vettel pusztán azért állt keresztbe, mert nem tudta kordában tartani a Ferrariját. Annak ellenére, hogy egy ilyen statisztika egyetlen Forma-1-es pilótának sem válna a becsületére, Lewis Hamilton nem lát bele sokat, és inkább megvédte Vettelt a bahreini futam után.

Hamilton hibába kergette, majd megvédte Vettelt – Galéria! Forrás: Picture-Alliance/AFP

A négyszeres világbajnok az egész versenyhétvégén nem találta az összhangot az SF90-nel, és bár az Ausztrál Nagydíjnál jobbnak vélte a helyzetet, a szabadedzések után is arra panaszkodott, hogy még mindig nem bízik eléggé az autóban, amelynek különösen a hátsó része okoz gondot neki. Mindez a tempóján is meglátszott, az időmérőn és a versenyen sem tudta tartani a lépést Charles Leclerc-rel, akit ugyan lerajtolt, az ötödik körben azonban csapattársa visszaelőzte.

– nyilatkozta Vettel a futam után. – Szerintem Charles kevésbé szenvedett, nem okozott gondot neki, hogy kövessen, majd megelőzzön.”

Vettel gondjait csak tetézte a futam utolsó szakaszában bemutatott megpördülése a négyes kanyarban, amelynek következtében lemaradt a dobogóról, leradírozott gumijai miatt letört az első szárnya, és egy extra bokszkiállást kellett beiktatnia. Már elsőre egyértelmű volt az, amit később maga is beismert: mindenáron szeretett volna visszabújni az őt kívülről megelőző Hamilton mellé a következő kanyar előtt, és egyszerűen megtréfálta őt az oldalszél.

A Mercedes világbajnoka nem igazán értette a történteket, szerinte is a szél lehetett a kiváltó ok, de akárhogy is legyen, védelmébe vette a németet.

„Túl kevés van a hibáiból ahhoz, hogy igazán mögéjük lehessen látni bármit is. Mindannyiunkkal megtörténik az ilyesmi – mondta Hamilton. – Csak az, hogy valaki többszörös világbajnok, nem jelenti azt, hogy ne lennének olyan hétvégéi, amikor nem találja a ritmust. Elég megnézni a karrierjét, tele van lenyűgöző teljesítménnyel, amelyek messze előtérben vannak a gyengébb teljesítményeihez és megpördülésekhez képest. Elenyészőek ahhoz viszonyítva, amit elért.”

Nem értek össze, Vettel egyik pillanatról a másikra veszítette el az uralmat az autója felett

Hamilton figyelmét sem kerülte el, hogy Vettel egész hétvégén az autójának kezelhetőségével szenvedett, és felhívta a figyelmet arra, hogy nüanszok is milyen sokat számíthatnak ezen a téren.

– nyilatkozta az ötszörös világbajnok. – Nem tudom, hogy miért volt annyira különböző a két autójuknak a tempója, de emlékszem, hogy egyszer Nico [Rosberggel] ugyanolyan gyorsak voltunk a barcelonai teszteken, aztán a versenyen óriási volt a különbség a két autó között, az ember szinte hátrakötött kézzel vezetett, nem volt tapadás. Aztán a következő futamon fordítva volt ugyanez. Nem tudom, hogy ezek a dolgok miért történnek, de ma vele is ez volt a helyzet. Világbajnok és nagyszerű sportoló, össze fogja szedni magát, és tovább fogja nyomni a gázt.”