Vágólapra másolva!
A megbízhatóság szempontjából nem indul jól a szezon a spanyol pilóta, a McLaren és a Renault számára, ráadásul attól tartanak, hogy a Haas utolérhetetlennek bizonyul.

Az MGU-K meghibásodása miatt füstölő autóval esett ki az idénynyitó Ausztrál Nagydíjról Carlos Sainz, a McLaren pilótája, és Bahreinben az is kiderült, hogy a régóta problémás alkatrész mellett a Renault erőforrás további elemeiből is újat kellett beépíteni az autójába. A spanyol versenyző új turbót, MGU-H-t és belső égésű motort is kapott.

Ez nagy csapás is lehet, hiszen büntetlenül lényegében csak három erőforrást lehet használni a szezon során, és ha Sainz esetleg megjavítva vissza is kapná ezeket az alkatrészeket, akkor is kiesik a fejlesztési ritmusból, így csak büntetés árán kerülhetne majd vissza a későbbiekben ugyanarra a programra, amit csapattársa, Lando Norris és a gyári Renault-pilóták is követnek.

Sainz a megbízhatóság és az ellenfelek miatt is aggódhat Forrás: Motorsport Images/Steven Tee

„Igaz, hogy akadt néhány meghibásodás a teszten, ez az autó gyenge pontja – mondta Sainz az MGU-K-ról. – Ezzel foglalkoznunk kell, hogy a továbbiakban ne szórjunk el pontokat, mert Ausztráliában kidobtunk párat a kukába” – üzent a gyártónak és a csapatának a spanyol versenyző. Sainz elárulta, nem csak a McLaren megbízhatósága, hanem a Haas tempója is aggasztja.

Sainz úgy vélte, az amerikai istálló „legalább fél másodperccel” a többiek előtt jár, ezért attól tart, hogy nehéz lesz őket beérni, mivel a Haas is fejleszt a szezon során. „Legalább 7-8 tizedet kell hoznunk rajtuk az év során, ami nagyon sok. Arra számítok, hogy nagyon nehéz lesz a Haas előtt végezni. A nyers tempó terén [a középmezőnyben] mindenkinek az lesz.”

Magnussen a mérce a középmezőnyben? Forrás: AFP/Asanka Brendon Ratnayake

A spanyol versenyző véleményével egyetértett Sergio Pérez is a Racing Pointtól, a Renault pilótái viszont nem osztották a nézeteit. Nico Hülkenberg rámutatott, hogy Kevin Magnussen csak pár másodperccel végzett előtte Melbourne-ben, és bár elismerte, hogy a Haas erősnek tűnik, szerinte „nagyon kompakt” a középmezőny.

– tette hozzá Daniel Ricciardo. – Természetes, hogy akadnak pályák, amelyek nekik jobban kedveznek, mint nekünk, de ha visszanézek [a melbourne-i] időmérőre és tudom, Nico mit érzett, akkor bizton állíthatom, hogy bennem még több volt. Ha bejutottunk volna a Q3-ba, elég közel kerülhettünk volna hozzájuk, és Nico így is közel került Kevinhez a futamon.”