Hamilton nemcsak a Ferraritól, a Red Bulltól is védi a vb-címét

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Ausztrál Nagydíj
Mercedes' British driver Lewis Hamilton drives during the first Formula One practice session in Melbourne on March 15, 2019, ahead of the Formula One Australian Grand Prix. (Photo by Asanka Brendon RATNAYAKE / AFP) / -- IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE --
Vágólapra másolva!
Bár a Mercedes csapást mért a rivális Ferrari-csapatra a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, Lewis Hamilton azt várja, hogy az olaszok visszatérnek, és a szezon végéig részt tudnak venni a bajnoki címekért vívott csatában.

A Ferrari a téli teszteken mutatott biztató teljesítménye után a 2019-es szezon első versenyhétvégéjén nem találta a kulcsot ahhoz, hogy felvegye a küzdelmet a tempót diktáló Mercedesszel. Az időmérő edzésen a vörösök 0,704 másodperccel maradtak el a rivális első rajtkockát érő idejétől. A futamon Sebastian Vettel csak a negyedik, Charles Leclerc pedig csak az ötödik helyen végzett.

A pole pozíciót megszerző Lewis Hamilton szerint a Ferrari vissza fog térni az első futamon mutatott gyengélkedése után: „Biztos vagyok benne, hogy a Ferrarival valami nem volt rendben azon a hétvégén. Tudom, hogy nagyon jó autójuk van.”

Hamilton és Bottas ünnepelhetett Ausztráliában, Sebastian Vettelnek nem jutott a pezsgőből Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

A regnáló világbajnok örül annak, hogy a Red Bull már az első hétvégén versenyképes volt annak ellenére, hogy a tél folyamán a Honda erőforrásaira váltott. „Nagyszerű, hogy a Red Bull is egy szinten van velünk, és azt hiszem, hogy jó csata fog kialakulni köztünk, hármunk között – mondta a címvédő. –Emlékszem Ayrton Sennára a Hondával, akkoriban számolni kellett velük, nagyszerű, hogy újra felzárkóztak.”

Hamilton véleményét osztja a korábbi F1-es pilóta, Bruno Senna is. A brazil szerint a vörös csapatnak nem kell még feladni a reményt, ugyanis az Ausztrál Nagydíj nem feltétlen tükrözi azt a sorrendet, amely a későbbiek során várható.

– mondta a korábbi háromszoros világbajnok Ayrton unokaöccse az olaszországi Astiban, ahol kiállítás nyílt nagybátyja pályafutásáról. – Az első verseny nem tükrözi a világbajnokság lefolyását. A Ferrari számára szomorú első felvonás volt, de az ausztrál pálya különös, egyedi, és talán nem annyira mérvadó az autó egészének megítélését tekintve.”

Hamilton gyorsabb volt a Ferrariknál Forrás: AFP/Asanka Brendon Ratnayake

A Renault korábbi csapatfőnöke, Flavio Briatore azonban kritikus a Ferrarival szemben, és nem gondolja, hogy az olasz alakulat az idén képes lesz megszerezni a világbajnoki címeket.

„Nagyon nehéz lesz számukra – mondta az olasz a Radio Capitalnak. – Semmi sem változott tavalyhoz képest. Három hónapjuk volt a télen, hogy felkészítsék autóikat, de a Ferrarinak még az sem sikerült, hogy csökkentse a különbséget a Mercedeshez képest.”

Az olasz üzletember szerint az idei világbajnoki címre csak két pilóta hajthat majd.

„Így, hogy a Mercedes ennyire erős, az egyetlen verseny Hamilton és Bottas között fog kialakulni. Ahhoz, hogy a Ferrari megverje őket, nyolc-kilenc tizedmásodpercet kell gyorsulniuk. Azt hiszem, hogy a Mercedes dominálni fog.”

A statisztikák a Mercedest igazolják

Bruno Sennával szemben Briatore szerint az Ausztrál Nagydíjon mutatott forma igenis tükrözi a várható képet a versenyképességet illetően annak ellenére, hogy a melbourne-i aszfaltcsík különleges pályakonfigurációval rendelkezik.

A statisztika azt sugallja, hogy az Ausztrál Nagydíj előrevetíti a későbbi formát Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

A statisztikák is ezt támasztják alá. 1996 óta rendezik az Ausztrál Nagydíjat Melbourne-ben, és 2006, illetve 2010 kivételével minden alkalommal ez a pálya nyitotta a szezont. Az 1996 és 2018 közötti

23 világbajnoki szezonból 20 alkalommal az a csapat szerezte meg az év végén a konstruktőri világbajnoki címet, amelyik az Ausztrál Nagydíjon kisajátította magának az első rajtkockát az időmérő edzésen.

A kivételt a 2000-es, 2006-os, illetve a 2012-es évad képezi. 2000-ben a McLaren pole pozíciója után a Ferrari nyerte a csapatok versenyét, 2006-ban a Honda erős startja után a Renault húzta be az év végi trófeát, míg 2012-ben a McLaren szezonnyitó első rajtkockája után a Red Bullt koronázták meg.