A Mercedes győzte le a legjobban a szabálymódosításokat

Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Mercedes' British driver Lewis Hamilton drives during the second Formula One practice session in Melbourne on March 15, 2019, ahead of the Formula One Australian Grand Prix. (Photo by Asanka Brendon RATNAYAKE / AFP) / -- IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE --
Vágólapra másolva!
A Mercedes nemcsak fölényes győzelmet aratott a múlt hétvégi szezonnyitó versenyen Melbourne-ben, hanem a legnagyobb fejlődésért járó címet is megszerezte az élcsapatok között, ami az időmérős teljesítményt illeti.

A Forma-1 új technikai szabályokat vezetett be a 2019-es esztendőre. A változások főként az autók aerodinamikáját érintették. Növekedett az első és hátsó szárny, egyszerűsödtek az oldalsó légbeömlők előtti terelőelemek, az elülső fékbeömlők, valamint az első szárny kiegészítő idomai.

A szabályalkotó FIA abban a reményben vezette be az új előírásokat, hogy csökkenni fog az aerodinamikai értelemben „piszkos”, azaz turbulens levegő, így a pilóták jobban tudják majd követni az előttük haladó ellenfél autóját, ami az előzések számának növekedését szolgálja majd. A csapatok mérnökei a fejlesztések kezdeti szakaszában azzal számoltak, hogy a technikai módosítások másfél másodperces időveszteséggel járnak a 2018-as autók tavaly év végi teljesítményszintjéhez képest.

Az időmérőn Lewis Hamilton diktálta a tempót, de a futamon kikapott Valtteri Bottastól, aki győzött, és megfutotta a futam leggyorsabb versenykörét is Forrás: AFP/Asanka Brendon Ratnayake

Azt, hogy az előzések száma növekedni fog-e, az Ausztrál Nagydíj önmagában még nem válaszolta meg. A melbourne-i utcai pályán tradicionálisan nehéz előzni, ez pedig a múlt hétvégi versenyen sem volt másképpen. Az nyitófutam azonban azt sejtette, hogy a mérnökök a tél folyamán megtalálták annak az útját, hogy a leszorítóerő veszteségéből származó teljesítménycsökkentést mérsékeljék, sőt a tavalyi évhez képest még gyorsítsák az aktuális konstrukcióikat.

A három élcsapat, a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull közül a német-brit csapat érte el a legnagyobb fejlődést.

Lewis Hamilton pole pozíciót érő 1:20.486-os köre pontosan 0,678 másodperccel volt gyorsabb a tavalyi mércének számító körénél, amely szintén az első rajtkockába repítette az ötszörös világbajnokot.

A Ferrari tavalyhoz képest némileg kevesebbet, 0,638 másodpercet gyorsult. A probléma a vörösek számára az, hogy mind tavaly, mind idén nagy hátrányt kellett elkönyvelnie a nagy riválissal szemben. Egy héttel ezelőtt Sebastian Vettel, a leggyorsabb nem Mercedes-pilóta 0,704 másodperccel volt lassabb a pole pozíciót érő körnél, míg 2018-ban az ugyanezt a címet birtokló Kimi Räikkönen lemaradása 0,664 másodperc volt a leggyorsabb körhöz képest.

A Mercedes érte el a legnagyobb fejlődést a három vezető csapat közül Forrás: GPhirek.hu

A Red Bull az egy évvel ezelőtti formájához képest 0,559 másodpercet gyorsult, ami, noha egy tizedmásodperccel elmarad a másik két élcsapat fejlődéséhez képest, biztató az energiaitalosok csapata számára azt követően, hogy a tél folyamán a Renault erőforrásáról a Honda motorjára váltottak.

Az Alfa Romeo fejlődése volt a legszembetűnőbb az összes versenyistálló közül.

A korábbi Sauber-csapat nem váltott motort, maradtak a Ferrari erőforrásainál, de az alakulat valószínűleg magasabb üzemmódban használhatja azokat a tavaly év eleji bizonytalan kezdethez képest, valamint az alapkonstrukció is erősebb idén az Alfa Romeo támogatása, illetve az új technikai vezető, Simone di Resta által, aki korábban éppen a Ferrari főtervezőjeként dolgozott.

Egyetlen csapatnak nem sikerült gyorsabb kört felállítani az idei melbourne-i időmérő edzésen a tavalyi edzéshez képest. A Williams gyorsabb pilótája, George Russell 13 századmásodperccel lassabb kört regisztrált ahhoz az 1:24.230-hoz képest, amellyel 2018-ban Lance Stroll az időmérő második szekciójába verekedte be magát. Ez a kevésbé örömteli statisztika tovább bizonyítja a grove-i központú csapat jelenlegi problémáit az új autójával, az FW41-gyel.