Vágólapra másolva!
Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke is arra számít, hogy a Ferrari magára talál a további versenyek során. Charles Leclerc szerint a Scuderia vissza fog vágni.

Meglepte az F1-es mezőnyt, hogy a Ferrari milyen gyenge szerepléssel kezdte az idei szezont, főleg az után, hogy a teszteken lényegében mindenki úgy könyvelte el az erőviszonyokat, hogy az olaszok autója diktálja a tempót. A Mercedes győzelme ellenére Toto Wolff és a Honda technikai igazgatója, Tanabe Tojoharu már elmondta, fenntartásokkal kezelik az eredményt.

Így viszonyul a helyzethez a középmezőnyt képviselő Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke is, miután Kevin Magnussen „csak” 30 másodpercet kapott a 4. helyet megszerző Sebastian Vetteltől, vagyis körönként átlagosan alig több mint fél másodperccel voltak lassabbak a Scuderia versenyautóitól.

Vettel még a dobogóra sem ért oda Forrás: AFP/Peter Parks

„Úgy tűnik – mondta Steiner, amikor a Racefans tudósítója arról érdeklődött, hogy közelítettek-e a Ferrarihoz. – Azt is gondolom azonban, hogy a Ferrarinak különösen rossz hétvégéje volt. Nem hiszem, hogy ez lesz a norma. A célunk viszont ez volt, hogy kerüljünk közelebb az élmezőnyhöz, és ne csak távolodjunk a többiektől. Szerintem jó irányba tartunk, ezt kell folytatnunk.”

„Szerintem minden eszközünk és összetevőnk adott, amire szükségünk van. Az autónk jó, ezt tudjuk. Nem voltunk eléggé versenyképesek, de vissza fogunk vágni. Tavaly úgy zártuk a téli teszteket, hogy gondjaink voltak az autóval, nem úgy viselkedett, ahogy kellett volna. Az idén pont fordítva, jól működött és jó visszajelzéseket adott.”

Leclerc egy kicsúszás ellenére is Vettel nyakára ért a verseny végén Forrás: AFP/William West

„Az idei problémáinknak semmi köze a tavalyiakhoz, az autó adatai értelmezhetők, de így is hiányzott valami. Erre egyelőre nincs válaszunk, de biztosan kitalálunk valamit, mert tudjuk, hogy az autó jobb ennél, nemcsak a futamon, hanem az egész hétvégén” – összegzett Vettel, aki végül csak a 4. helyezett lett.

Csapattársa, Charles Leclerc szerint sincs nagy baj, mert a Ferrarin és a Mercedesen sem történtek jelentős változtatások a tesztelés és az idénynyitó között.

„A múltban láthattuk már, hogy ez elég furcsa pálya, Ausztrália nem mindig tükrözi hűen az autók valós teljesítményét. Ezért meggyőződésem, hogy vissza tudunk vágni. Hogy mennyire? Azt nem tudjuk, csak [Bahreinben] derül majd ki, de magabiztos vagyok.”