A teszteken természetesen még nem versenyeztek egymással a pilóták, néhányan azonban azt tapasztalták, hogy mikor egy másik autót követtek, nem tudtak hozzá megfelelően közel kerülni. A vélemények megoszlottak, Sergio Pérez például lelkes volt, szerinte könnyebbé vált az előzés.
A puszta statisztikákat nézve az Ausztrál Nagydíj azt mutatja, hogy valóban javult a helyzet.
„A versenyen látott előzési manőverek számát nézve –
14 volt az idén, ebből 6 DRS nélkül a tavaly látott hárommal szemben – az első jelek biztatóak
– mondta Ross Brawn. – Ezen kívül az előzéseken túl is láttunk izgalmas csatákat. Nyilvánvalóan ezek közül nem mindegyik előzés az új aerodinamikai szabályoknak volt köszönhető, mivel különösen a középcsapatok teljesítményszintje drámaian közeledett egymáshoz, ennek ellenére több versenyző mondta, hogy az autó viselkedése sokkal semlegesebb volt az előző évekhez képest akkor, amikor valakit követtek."