Vágólapra másolva!
A világbajnoki címvédőnek egyelőre csak tippje van arra, hogy mi okozta a padlólemezének megsérülését az Ausztrál Nagydíjon, de örül, hogy az legalább kiderült, miért viselkedett furcsán az autója.

A szombati pole pozíció megszerzése után Lewis Hamilton volt az Ausztrál Nagydíj megnyerésének esélyese, azonban ahogy a múltban több alkalommal, ezúttal is lecsúszott a győzelemről. Csapattársa, Valtteri Bottas kitűnő rajttal az élre állt, és Hamiltonnak esélye sem volt még támadni sem. Sebastian Vettel úgy gondolta, ettől elment a brit pilóta kedve a versenyzéstől.

Hamilton viszont már az 58 körös verseny 10. körében jelezte a csapatnak, hogy az autója hátsó tapadása gyengébb a vártnál, de a leintés után kijelentette, nem tudhatta, hogy a padlólemeze sérült volt, ahogy ezt a csapat később felfedezte. Hamilton végül a 2. helyen ért célba, ezzel 8 pont hátrányba került a leggyorsabb körért járó bónuszt is bezsebelő Bottashoz képest.

Hamilton korán váltott közepes gumikra Forrás: AFP/Glenn Nicholls

„Valami nem stimmelt, de az ember nem rágódhat ezen, azzal kell boldogulni, ami adott – idézte Hamiltont a Racefans. – Egészen addig elég könnyen tartottam a lépést Valtterivel, aztán nagyon elkezdtem szenvedni az autó hátuljával. Nem tudom, mi okozhatta ezt, mert biztosan nem szélesítettem ki sehol sem a pályát” – szögezte le.

Hamilton azt gyanítja, hogy Daniel Ricciardo vagy Robert Kubica balesete után törmelék maradt a pályán, ez tehetett kárt a „a padlólemez elég érzékeny pontján.”

Az ötszörös világbajnok bár nem örült a vereségnek, úgy érezte, a helyzet mégis elégedettségre adhat okot, mert a csapat kemény munkával jól beállította az autóját, és legalább tudják, hogy miért romlott a teljesítménye. „Az autó hirtelen teljesen más lett a felvezető körökhöz és a korábbi hosszú etapokhoz képest, de nagyszerű, hogy megvan a váratlan fejlemények oka.”

Hamilton kíváncsi volt, mi lett az autójával Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

Bár úgy tűnt, ő lesz, aki diktálja a tempót, Hamilton már a verseny elején az üldöző szerepébe csöppent. Azt állította, ő döntött arról, hogy mekkora legyen a hátránya Bottas mögött, de a verseny után azt is elmondta, hogy „nincs változás” azzal kapcsolatban, hogy mennyire nehéz követni egy másik autót a pályán.

Hamilton később védekezni is kényszerült, amikor a jóval frissebb gumikon Max Verstappen megpróbálta támadni őt.

A holland versenyző úgy érezte, „még mindig nagyon nehéz” támadni egy elöl haladó autót. „Annyi pozitív hatás van csupán, hogy a DRS hatásosabb lett. Amint kinyílik, sokkal erőteljesebb a tavalyinál, de az üldözés során még mindig nagy a turbulencia” – összegzett a Red Bull versenyzője, aki végül egy kicsúszás miatt nem tudott érdemi támadást indítani Hamilton ellen.