Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel nem volt valami jó kedvében az Ausztrál Nagydíj pénteki napján tapasztalt Mercedes-fölényt látva. A Ferrarinál nem tudják, hogy miért volt közel egy másodperces a hátrányuk a címvédővel szemben.

Hiába tűnik úgy, hogy a Ferrari és a Red Bull második szabadedzésen tapasztalt Mercedesszel szembeni hátránya annak köszönhető, hogy ők nem adtak bele mindent a második tréningen, hiszen náluk minden csapat nagyobbat lépett előre a köridők terén az első gyakorláshoz képest, Sebastian Vettel azt állítja, hogy egyszerűen nem tartanak ott, ahol szeretnének, az SF90 pedig nem úgy viselkedik, ahogyan azt a téli teszteken megszokták. Charles Leclerc pozitívabb volt, mint négyszeres világbajnok csapattársa, elmondása szerint egyelőre nem pánikolnak a lemaradás miatt.

Noha kívülről nem tűnt rakoncátlannak, Vettel mégis az autója vezethetőségére panaszkodott Forrás: AFP/Asanka Brendon Ratnayake

Sebastian Vettel 873 ezredmásodperces lemaradásban Lewis Hamilton mögött, az ötödik helyen zárta az Ausztrál Nagydíj pénteki második szabadedzését, csapattársa, Charles Leclerc pedig már 1 másodpercen kívül volt a címvédőhöz képest. Azután, hogy a téli teszteket követően a legtöbb szakértő 3-4 tizedes előnyt jósolt a Ferrarinak, ez mindenképp meglepő volt,

azt figyelembe véve azonban, hogy hét csapat (köztük a Mercedes) egy másodpercnél is többet javított az első edzésen futott legjobb köréhez képest, a Red Bull és a Ferrari azonban csak 4, illetve másfél tizedet, minimum gyanús.

A vörösök négyszeres világbajnoka ennek ellenére valósnak vélte a lemaradásukat. „A Mercedes nagyon gyorsnak tűnt.

Mi volt ez a sok hülyeség arról, hogy formán kívül vannak meg minden? Nem is értettem ezt, hogy őszinte legyek. Kissé meglepett."

Vettel nem volt elragadtatva attól sem, hogy sokan már előre leírták a Mercedest Forrás: AFP/William West

Vettel nem vetette el, hogy a folytatásban előrébb léphetnek, a lassúságuk okát pedig abban határozta meg, hogy

a Ferrari tesztekhez képest eltérő viselkedése miatt nem volt meg a kellő önbizalma vezetés közben.

„Talán mindenki más szenvedett, és akkor fordíthatunk az álláson, de a Mercedes nagyon erősnek tűnt, sokkal erősebbnek, mint azt a versenyhétvége előtt állították. Trükkös napunk volt, nem tartunk ott, ahol szeretnénk, nem is a köridő, hanem az autó vezethetősége és érzete terén. Nem sikerült elkapnunk a fonalat és felvennünk a ritmust, ami ezen a pályán eléggé fontos. Érzem, hogy ugyanaz az autó van alattam, mint a teszten, de néhol nem ugyanazt teszi, mint akkor, ezért nincs meg a kellő önbizalmam."

Vettel leszögezte, hogy nem tudják, miért nem azt tette az autó, amit vártak, de keresik az okokat, és remélhetőleg szombaton gyorsulhatnak.

Talán nem voltunk olyan gyorsak, mint szerettünk volna, de ez még csak a péntek volt. Biztos vagyok benne, hogy december elsején senki nem fog emlékezni rá, hogy mi történt március 15-én."

Leclerc megúszta autótörés nélkül a megpördülését

Noha kívülről nézve a Mercedesszel ellentétben a Ferrari nem tűnt rosszul vezethetőnek, Charles Leclerc-nek így is volt egy hajmeresztő pillanata a második tréningen, amikor a négyes kanyarból kifele rátette a kerékvetőre az SF90-t, ettől pedig azonnal megpördült, némi szerencsével azonban el tudta kerülni a falat.

A monacói pilóta azt mondta, hogy az első edzés pozitív volt, a másodikon azonban nehezen tudta működésre bírni a gumikat, és a széllel is meggyűlt a baja.

„Hogy pánikolunk-e? Nem, még nem. Végtére még nem nyomtuk tövig a gázt, ez biztos. Csak az időmérőn fogjuk meglátni, hogy hol is állunk pontosan."