Newey túl messzire ment az idei Red Bull-lal?

Forma-1, Barcelona, teszt, 7. nap, Pierre Gasly, Red Bull Racing
MONTMELO, SPAIN - FEBRUARY 28: Pierre Gasly of France driving the (10) Aston Martin Red Bull Racing RB15 in the Pitlane during day three of F1 Winter Testing at Circuit de Catalunya on February 28, 2019 in Montmelo, Spain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1YJYTYEA92111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Noha elsőre azt mondta a Honda, hogy nem jelent számára gondot a Red Bull idei autójának szűk kialakítása, a tesztek alatt kiderült, hogy azért mégsem teljesen ez a helyzet.

Adrian Newey, a Red Bull Forma-1-es csapatának tervezőzsenije mindig is híres volt arról, hogy nem ismert kompromisszumot autóinak aerodinamikai kialakításával. Ez többször okozott már fejtörést az aktuális csapatánál, a motor és az ahhoz tartozó részegységek hűtését ugyanis nagyban nehezíti, ha mindent kis helyre kell bepaszírozni. Ennek függvényében sokakat meglepett, hogy a Red Bull első Honda motort használó versenygépe kimondottan karcsú lett, egy új motorpartner esetén ugyanis az sem lett volna ördögtől való, ha a bikások a biztonságra mennek, és minél több teret hagynak a japánoknak. Az RB15-ös bemutatása után a Honda azt mondta, a szűk kialakítás nem megy a megbízhatóság rovására, a tesztek során azonban így is okozott nekik némi fejtörést Newey legújabb kreálmánya.

Nagyon szűk az RB15 motorborítása, ami a Hondának is gondot okozott Forrás: Red Bull Content Pool

A Red Bull motorborítása szemre már korábban is jelentősen eltért a többi csapat által használt koncenpciótól, az alávágott oldaldobozok helyett Newey inkább egy alulról felfelé keskenyedő megoldást választott már a 2018-as autónál is, amelyet megtartott, sőt, tovább húzott az idei gép esetében.

Ez a Honda érkezésének ismeretében merésznek tűnhet, és mint kiderült, valóban az is,

a tesztek alatt ugyanis Tanabe Tojoharu, a Honda F1-es technikai igazgatója nem egyszer „vált idegessé" a szűk kialakítás miatt fellépő kisebb problémák miatt, amelyeket az első versenyre orvosolni szeretnének. „Nincsenek súlyos gondjaink a motor jelenlegi elhelyezésével, de rábukkantunk néhány problémára a szűk elrendezés miatt” – mondta Tanabe.

Ez ugyanakkor nem jelent nagy gondot. Eddig nem súlyos a helyzet, képesek vagyunk elkészülni az első versenyig azokkal az elemekkel, amelyek gondot okoznak."

Newey most is a határokat feszegette az új autóval Forrás: Red Bull Content Pool

A Honda elsődleges célja az volt, hogy a Red Bull-lal legalább azt a szintet hozzák a kezdetek során, mint amit az energiaitalosok a Renault-val elértek. A téli tesztek alapján ez meg is lesz nekik, noha Verstappen szerint a középmezőny közelebb került egy kicsit a tavalyi idény végéhez képest. A japánok zsinórban harmadik évüket kezdik meg ugyanazzal a motorkoncepcióval, ami mindenképpen előrelépés, a végső céljuktól Tanabe szerint azonban még messze vannak. „Valójában sosem vagyok elégedett. Természetesen van egy célunk most és a teljes évre vetítve is. Nem vagyunk túlzottan magabiztosak a jelenlegi helyzettel, még sok terület van, amelyen fel kell zárkóznunk a legjobbakhoz.

A belső égésű motornál nagyobb hatékonyságra törekedtünk az égéstérben, ezt igyekszünk fokozatosan fejleszteni."

A teszteken a Red Bullnál csak a Racing Point és a Williams tett meg kevesebb kilométert,

ennek oka azonban nem a sok megbízhatósági probléma, hanem főként Pierre Gasly két balesete volt, a második bukásának következményei miatt a bikások csaknem a teljes utolsó napot elveszítették. Emiatt a Honda sem áll jól a kilométerekkel, mert bár a Toro Rosso a Mercedes, a Ferrari és a Renault mögött ott volt az élmezőnyben, a Red Bull kevesebb futása miatt így is a japánok erőforrása tette meg a legkevesebb kört a négy gyártó közül.

Verstappen bizakodó Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla

A Red Bull egykörös tempójára nem derült fény, a versenyszimulációkból kiindulva azonban nincsenek ott szorosan a Ferrari és a Mercedes sarkában, Verstappen azonban nem aggódik, és bizakodva tekint a szezon elébe.

– mondta a holland pilóta. – Szerintem elég jó csomagunk van, a motor is látszólag jól működik, boldog vagyok miatta. Normál esetben az autónk jó a hosszú etapokon, jól bánik a gumikkal. Hosszú lesz a szezon. Még ha Melbourne nem is lesz hihetetlenül jó, ki tudja, [mi lesz utána?] Magabiztos vagyok azt illetően, hogy jó munkát végezhetünk."

Verstappennek a Honda erőforrásáról is pozitív a véleménye, mert bár a Ferrari és a Mercedes teljesítményszintjét még nem tudják hozni, más téren kifejezetten jónak érezte a motort.

„Amit a próbapadon, majd a pályán láttunk, az alapján a motor nagyon megbízható, és pontosan azt csinálta, amit én akartam. Nemcsak emiatt, hanem a Red Bull és a Honda közötti együttműködés miatt is boldog vagyok, keményen dolgoznak, de közben koncentráltak és nyugodtak is. Bármit kér tőlük az ember, nekilátnak a fejlesztéséhez a gyárban."