Vágólapra másolva!
A torontói autószalonon leplezte le új identitását az eddigi Force India, amit a tulajdonosváltás óta Racing Point néven emlegetnek. Sergio Pérezhez a tulajdonos fia, Lance Stroll csatlakozik.

Viszontagságos hónapokon van túl, de új korszakot kezd a Silverstone-ban működő Racing Point istálló, amit az előző szezon végéig Force India, korábban Spyker, Midland és Jordan néven is ismert a közönség. A független csapat azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy az elmúlt évek során az anyagi gondjaikkal dacolva a konstruktőri világbajnokság 4. helyéért harcoltak.

Ez a tavalyi csődeljárás és annak következményei miatt 2018-ban nem lett meg, de Vijay Mallya eltávolítása után Lawrence Stroll és konzorciuma szerezte meg az istállót, így tőkeerős hátország állt a csapat mögé, ami továbbra is számíthat Pérez tempójára és rutinjára, valamint a Mercedes erőforrásaira. Abban bíznak, hogy Lance Strollból is többet kihozhatnak, mint a Williams tette.

Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team, első szárny, BWT logo
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team, első szárny, BWT logo
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team, első szárny, BWT logo
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team

Az akkor még Force Indiának hívott csapat már tavaly a Hungaroringen kipróbálta az idei szabályoknak megfelelő első szárnyat, az idei autójukat pedig majd csak Barcelonában mutatják be. Kanadában, a tulajdonosok hazájában egyelőre csak az istálló új nevét és identitását leplezték le, egy tavalyi modell felhasználásával, de a kiadott sajtófotókon már az idei szárnyak láthatók.

A Racing Point helyett a tulajdonos szerette volna megszerezni a Brabham és a Lola nevet is.

Ezek a kísérletek azonban elbuktak, így hivatalosan SportPesa Racing Point néven indulnak majd, előbbi az istálló új, sportfogadással foglalkozó főszponzora. A tulajdonos- és identitásváltás nagy lehetőséget hordozott volna magában, azonban az új névadón kívül nincs lényeges változás, a BWT és a rózsaszín festés is megmarad az autón.

Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team, első szárny, BWT logo
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team, első szárny, BWT logo
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team, első szárny, BWT logo
Forma-1, SportPesa Racing Point F1 Team

A bemutatón Otmar Szafnauer csapatfőnök és Andrew Green technikai igazgató képviselte a menedzsmentet, a pilótákkal egyetértésben azt mondták, az idén is megcélozzák a konstruktőri világbajnokság 4. helyét, Stroll pedig úgy vélte, a dobogó is elérhető lehet, bár elismerték, igen komoly ellenfelekre számítanak már a középmezőnyben is.

Úgy fejlesztenek, ahogy eddig soha

A Racing Pointot működtető silverstone-i üzem eddig is az F1 egyik leghatékonyabb csapata volt, azonban a pénzhiány miatt gyakran csak komoly kompromisszumokkal együtt tudtak működni. Green szerint a tulajdonosváltás nagyban segíti, hogy hosszabb távon gondolkodjanak, ez az eredményeknek is kedvezhet.

– mondta. – Mindannyian szeretnénk megérteni az autó teljesítményének különböző aspektusait, aerodinamikai és mechanikai fejlődését, az új erőforrást, és biztosra venni, hogy a megbízhatóságunk is jó. Már most azon gondolkodunk, mi lesz a teszt után, mit vigyünk az első versenyre, mivel készüljünk az ötödik futamra, Barcelonában, és csomagként milyen fejlesztéseket végezzünk el.”

„Erre eddig képtelenek voltunk. Az új szabályok azt jelentik, hogy a fejlesztési görbe ismét meredek lesz” – utalt arra, hogy a csapatok a szezon elején várhatóan rohamosan javítják majd az autóik teljesítményét.