Három csapat is pályára lépett szerdán a 2019-es szezonra készített F1-es autóikkal. A Mercedes, a Red Bull és a Toro Rosso is kipróbálta idei modelljeiket az éles bevetés, a február 18-án kezdődő tesztelés előtt. Ez hivatalosan mindhárom istálló számára filmforgatás, amely során maximum 100 kilométert lehet megtenni.
A Mercedesnél a finn Valtteri Bottas kapta a megtisztelő feladatot, de Lewis Hamilton sem maradt ki. A Red Bullnál a holland Max Verstappen tehette meg az első köröket, a Toro Rossónál pedig először Danyiil Kvjat rótta a köröket, majd újonc pilótájuk, Alexander Albon ülhetett autóba, akinek a mai nap a mezőnyben valószínűleg a leghasznosabban telt.
Az eredeti tervek szerint a brit-thai származású Albon a Formula E-ben versenyzett volna, de a Red Bull a télen váratlanul átirányította őt a Toro Rossóhoz, ahol Danyiil Kvjat csapattársaként folytathatja a pályafutását. A szuperlicenc kiváltásához volt elég pontja, ugyanez nem mondható el a tapasztalatáról, mivel
Albon korábban egyáltalán nem vezetett F1-es autót.
Az újonc versenyzőnek a mai nap után ideális esetben négy napja marad a melbourne-i idénynyitóig, hogy megszokja az autóját, annak összes kapcsolóját és folyamatát, de ha esetleg a Toro Rosso a teszten gyengélkedne vagy baleset miatt sok időt veszítenének, akkor elképzelhető, hogy ez a rövid idő is tovább redukálódik.
Miközben több istálló már munkához látott, a Renault-nál elképzelhető, hogy nem marad idő a bejáratásra a tesztelés megkezdése előtt, és az is lehetséges, hogy a Williams is ugyanerre a sorsra jut. A grove-i istálló a szombatra tervezett „filmforgatást” már lemondta, mert lemaradtak az építés fázisában.
Ahogy arra mindenki számít, hihetetlenül agresszív mérnöki programot bonyolítunk a télen, ezért úgy döntöttünk, hogy nem lesz filmforgatás az autóval a hétvégén”
– nyilatkozta Claire Williams csapatfőnök-helyettes. Ez önmagában nem vészes, hiszen az első tesztnap délelőtti óráit sokan egyébként is rendszerellenőrzésre fordítják, de James Allison, a Mercedes technikai igazgatója nemrég elárulta, még ők is aggódnak kissé az első beindítás, valamint a bejáratás előtt, hogy az autójuk tényleg a tervek szerint működik-e.