Vágólapra másolva!
A Renault Forma-1-es csapata első gyári istállóként bemutatta 2019-es Forma-1-es torpedóját, amely egyben a Red Bulltól érkező Daniel Ricciardo idei munkaeszköze is lesz.

A mezőnyben harmadik csapatként a Renault is lerántotta a virtuális leplet 2019-es autójáról, az R.S.19-ről. A franciák történetük során gyári csapatként 362 nagydíjon vettek részt, 35 futamgyőzelmet és egyaránt 2 konstruktőri és versenyzői világbajnoki címet nyertek a 2005-ös és a 2006-os szezonban Fernando Alonso irányításával.

Az ezt követő években elmaradtak a sikerek, ami ahhoz vezetett, hogy a 2011-es szezontól már csak motorgyártóként voltak jelen egészen 2016-ig, amikor újjáélesztették a gyári istállót. Kétszer hároméves tervet határoztak meg, amelynek első, építkező szakasza most járt le, az idei szezontól már az az időszak kezdődik, amelyben a győzelmekért szeretnének harcolni. Gyári visszatérésük óta minden évben előreléptek a konstruktőri pontversenyben, a tavalyi szezont a 4. helyen zárták.

A Renault R.S.19. Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

Cyril Abiteboul, a Renault sportprogramjának igazgatója korábban azt nyilatkozta, hogy

a motor terén soha nem tettek akkora előrelépést, mint a mostani téli holtszezonban, az RS19-ben pedig csak a szervókormányt tartják meg az előző autóból.

Az új szabályok miatt ugyanakkor nehéz megmondani, hogy ki mennyit hoz vissza az elveszített leszorítóerőből, ezért mindenki óvatos. A franciák úgy érzik, hogy mostanra kezd beérni az a munka, amit évekkel ezelőtt kezdtek, és bár arra nem számítanak, hogy már az idén felvehetik a versenyt az élcsapatokkal, a lemaradásuk csökkentését illetően magabiztosak.

A csapatok, köztük a Renault titkolózásának mértékét jól jelzi, hogy

az idei autót csak az általuk kiadott rendereken mutatták meg, a hivatalos bemutatóra az enstone-i főhadiszálláson összegyűlt újságírók egy 2019-es elemekkel ellátott 2018-as gépet vehettek csupán szemügyre az idei festéssel.

„A tervünk első része a regenerálódás volt, látni fogják, hogy nagyjából a gyár minden egyes részlege fejlődött vagy teljesen átalakult a szélcsatornától kezdve a gyártáson át az összeszerelő üzemig mindent azért fejlesztettünk, hogy felvehessük a versenyt a legjobbakkal" – mondta Abiteboul a bemutatón.

Szembetűnő az idei aerodinamikai szabályok által épített, magasabb hátsó szárny Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

Az istálló sok részletet az utolsó pillanatig fejleszt az új autón, így annak több eleme még gyártás alatt van, és csak közvetlenül a jövő héten kezdődő tesztre készül el.

Rémi Taffin, a Renault motorfőnöke egyetértett Abiteboullal abban, hogy 2019 az áttörés éve lehet.

„A jelenlegi szabályok hihetetlenül komplexek. Ismerjük és megértjük azokat, volt időnk a megfelelő struktúrát kialakítani. Most már ez is, és az emberek is rendben vannak, végre láthatjuk ennek eredményét. Keményen dolgoztunk az ERS-en és a belsőégésű motoron is.

Nagy változás a csapat életében, hogy Robert Kubica, de méginkább Fernando Alonso óta először lesz már az eredmények terén is toppilótának számító versenyzőjük Daniel Ricciardo személyében.

Tavaly nyáron valósággal sokkolta az F1-es közvéleményt, amikor az ausztrál bejelentette, hogy elhagyja a Red Bullt, és egy olyan együtteshez igazol, amely jelenleg nem tartozik az önerőből győzelemre képes gárdák közé.

Abiteboul szerint Alonso 2005-ös és 2006-os bajnoki címe óta nem villanyozta fel semmi annyira a gyárban dolgozókat, mint Ricciardo érkezése.

Hülkenberg, Abiteboul és Ricciardo a bemutatón az idei színeket és első szárnyat felvonultató tavalyi autóval Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

A másik versenyző marad a csapatnál 2017 óta vezető, 2010 óta az F1-ben versenyző, tehát már rutinos veteránnak számító, mégis dobogós helyezés nélkül álló Nico Hülkenberg, aki szintén elismert és megbecsült pilótának számít, Ricciardo érkezését pedig remek lehetőségnek tartja arra, hogy ezt bizonyítsa.