Vágólapra másolva!
A korábbi F1-es pilóta egy spanyol istállóval közös vállalkozásban indít autót a Formula Renault-ban, ezzel új lehetőségeket biztosít a gokartiskolája növendékeinek.

Követni is nehéz, hogy Fernando Alonso éppen mivel foglalkozik az F1-es visszavonulása után. Már a Forma-1-ben töltött utolsó évei során új kalandokba fogott, és szerencsét próbált az Indianapoli 500-on, valamint a daytonai és a Le Mans-i 24 órás versenyeken, de tesztelt NASCAR-autót, és flörtöl a Dakar-ralival is.

Versenyzői pályafutása mellett Alonso a fiatalabb generációkat is segíti, saját múzeuma mellett először gokartpályát épített, majd akadémiát hozott létre, amit később Kínába is exportált. Az FA Kart gokartcsapat már három világbajnoki címet nyert, majd a spanyol pilóta esport- és Formula Renault-csapat indítását is bejelentette.

A versenyzés mellett csapatokat is működtet Forrás: LAT Images/© 2019 Richard Dole/Richard Dole

Mindkét vállalkozás együttműködésben jött létre, a Formula Renault-ban a spanyol F4-ben, valamint a Euroformula Open és a GT Open-bajnokságban is részt vevő Drivex-csapat adja a technikai hátteret a hivatalosan FA Racing by Drivex néven működő istállónak.

A csapat új autója a napokban lépett először pályára.

„Nagyon különleges pillanat szemtanúja lehettem, hiszen a legeslegelső alkalommal indítottuk be az FA Racing 2019-es Formula Renault-ját. Ezzel az autóval megerősítjük az elkötelezettségünket a fiatalabb generációk felé, az FA kart után formulaautókkal is – írta Alonso a Twitteren.

Alonso csapata a Formula Renault Eurocup mezőnyében indul majd, három autót neveznek a tízfordulós sorozatba, ami szeptember 7-8-án a Hungaroringen is pályára lép a Blancpain GT World Challenge Europe betétfutamaként. A versenyzőket egyelőre nem jelentették be.

A Formula Renault a világ legsikeresebb formulaautós márkakupája, 1991 óta létezik, szinte nincs olyan profi formulaautós pilóta, aki ne versenyzett volna ilyen autókkal. A mostani változatot kétliteres, 210 lóerős Renault-motor hajtja, hétfokozatú sebességváltót használhatnak a pilóták, és a száraz tömege mindössze 506 kg.