A Renault, a Ferrari, a McLaren és a Racing Point már biztosan tart „rendes” bemutatót 2019-es torpedójának, a többi csapat közül pedig a Sauberről tudott, hogy csak a barcelonai teszt első napjának reggelén mutatja meg idei konstrukcióját a nagyérdeműnek.
A Motorsport-Magazine értesülései szerint hasonlóan minimalista lesz a Red Bull is, amely a mai nap folyamán végzi el a kötelező töréstesztet az új autóval. Ezután döntik el, hogy mikor guruljanak először pályára az RB14-es utódjával forgatási nap keretében.
A bejáratást a korábbiakhoz hasonlóan Silverstone-ban végezhetik el azért, hogy a február 18-án kezdődő barcelonai tesztre már a gyermekbetegségeket kiküszöbölve érkezhessenek meg. Ez korábban nem mindig sikerült, Adrian Newey ugyanis előszeretettel hagyta annyira az utolsó pillanatra az autó tervezését, hogy az új konstrukciót először csak a hivatalos teszt helyszínén tudták összeszerelni, emiatt pedig veszítettek az értékes tesztidőből. Tavaly óta a tervezőzseninek valamivel szorosabb időtervet kell összeállítania.
Mindig szoros a határidő, de mostanra megtanítottuk Newey-nak, hogy az első tesztnap nem a bejáratásról és a rendszerek ellenőrzéséről szól
– mondta Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója a Motorsport-Magazine-nak.