Hamilton túl gyorsan motorozott, csapata aggódott érte

Előkészületek a Forma-1-es Monacói Nagydíjra, Lewis Hamilton az egyedi MV Augusta motorkerékpárján
Előkészületek a Forma-1-es Monacói Nagydíjra, Lewis Hamilton az egyedi MV Augusta motorkerékpárján
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton eleinte az F1-es autók kanyarsebességét célozta meg a Yamaha superbike-ján ülve Jerezben, a 2018-as világbajnoki bronzérmes azonban figyelmeztette, hogy annak nem lesz jó vége.

További részletek láttak napvilágot Lewis Hamilton egy héttel ezelőtti superbike-tesztjével kapcsolatban, amelyekből kiderült, hogy a Mercedes pilótája még jócskán le van maradva a gyári versenyzők mögött, tehetsége és bátorsága azonban a motoron is megmutatkozott, Michael van der Marknak úgy kellett visszafognia őt, hogy ne a Forma-1-es autók tempóját hajszolja a kanyarokban.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

How’s my lean?

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés,

„Milyen a dőlésem?" – tette fel a kérdést Hamilton az Instagramján. Ez volt az egyik terület, amit sokat csiszolt a Yamaha pilótáinak segítségével

Hamilton egy mattfeketére festett Yamaha YZF-R1-gyel körözött Jerezben, ahol segítségére volt az hangvillások superbike-világbajnokágban versenyző két gyári pilótája is, akik ugyanilyen gépen ülve tanítgatták az ötszörös világbajnokot.

A vb-t a harmadik helyen záró holland motoros elmondta, hogy eleinte vissza is kellett fogniuk Hamiltont, aki az F1-es autó magasabb kanyarsebességéhez szokva túl nagy tempóval próbálta bevenni a spanyolországi pálya fordulóit.

„Lewis korábban már teljesített két pályanapot a motorján, az emberek a csapatában pedig kicsit aggódtak a sebessége miatt. Nagyon gyors volt, de nem volt motorozási stílusa, nagyon bedőlt a kanyarokban, ezért a csapatától jött a kezdeményezés, hogy kapjon néhány tippet profiktól – nyilatkozta van der Mark az Autosportnak. – Az első nap folyamán egyedül köröztem vele, a második napon a csapattársam, Alex Lowes is csatlakozott hozzánk.

és olyan gyorsan próbálta meg bevenni a kanyarokat, mint az autójával. A második napon sokat dolgoztunk a stílusán."

Michael van der Mark (balra) és Alex Lowes (jobbra) még így is hét másodperccel jobb kört tud Hamiltonnál (középen) a jerezi pályán

A Yamaha profija „örömtelinek" és „klassz élménynek" nevezte, hogy Hamiltonnal dolgozhatott, aki azzal nyűgözte le, hogy milyen komolyan vette a motoros tesztet. „Még ha csak szórakozás is volt az egész, nagyon motiválta, hogy tanuljon. Rengeteg dolgot kérdezett, amit különleges volt megtapasztalni.

Sok motorosnak vannak kisebb kétségei, ő azonban ha egyszer elhatározta, hogy miként csinálja, akkor meg is teszi. Ugyanígy van ezzel az autóban is, ez a vele született tehetsége miatt van."

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Amazing experience! @lewishamilton @monsterenergy @patayamahawsbk @crescentmoto

Michael van der Mark (@michaelvdmark) által megosztott bejegyzés,

Van der Mark hátulról figyeli, hogy Hamilton miként veszi a kanyarokat

Hamilton saját elmondása szerint egyelőre nem kacérkodik a gondolattal, hogy a Forma-1-ről a motoversenyzésre váltson, a fejlődés lehetősége azonban ott van benne.

Van der Mark szerint mindenképpen lejjebb tudná faragni jelenlegi hátrányát a profikkal szemben, de hogy meddig juthatna, azt nehéz megmondani.

„Az biztos, hogy tud motorozni, de azt nem tudom, hogy mennyivel tudna gyorsabb lenni – mondta a Yamaha holland motorosa. – Sokkal gyorsabb is lehetne, de nehéz megjósolni, hogy mire lehetne képes.

Különleges a tehetsége, de nem tudom, hogy szeretne-e teljes munkaidőben a motorozással foglalkozni."