A Renault csapatfőnöke nem tart attól, hogy a VW sorsára jutnak

Forma-1, Carlos Sainz, Renault Sport Racing, Abu-dzabi Nagydíj
Renault's Spanish driver Carlos Sainz Jr steers his car during the first practice session at the Yas Marina circuit on November 23, 2018, in Abu Dhabi, ahead of the Abu Dhabi Formula One Grand Prix. (Photo by Andrej ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Cyril Abiteboul szerint nagy jelentőségű, hogy a Renault első emberét letartóztatták, de úgy véli, a Renault F1-es csapata átvészeli ezt.

Az Abu-dzabi Nagydíj előtt Japánban letartóztatták Carlos Ghosn-t, a Renault vezérigazgatóját pénzügyi visszaélés gyanúja miatt. Az üzletembert várhatóan eltávolítják a posztjáról, ami a botránnyal együtt érzékenyen érintheti az autógyártó F1-es programját is. A visszatérést Ghosn hagyta jóvá 2015 végén, a csapatfőnök Cyril Abiteboul szerint azonban ez nem egyszemélyi döntés volt, hanem vállalati szintű. Kiemelte, hogy a Renault már 40 éve jelen van a sportágban.

Árnyék vetül a Renault-ra Forrás: AFP/Andrej Isakovic

„Most egy hosszabbtávú utazás során félúton járunk, és remélhetőleg [a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull] kihívói leszünk. Pillanatnyilag ez áll a figyelmünk középpontjában. A szervezet működésében nyilvánvaló a folytonosság Thierry Bolloré révén, ő nem idegen a Forma-1-ben, hiszen a 2016 óta a csapatunk igazgatótanácsának tagja.”

Néhány évvel ezelőtt a Volkswagen csoport keveredett hasonló, bár még ennél is sokkal nagyobb volumenű botrányba. A dízelbotrány néven elhíresült csalásba a vállalatvezetők mellett a cégek maguk is érintettek voltak, ezért a büntetések, visszahívások és egyéb pluszköltségek megszorításokat kényszerítettek ki, ezért a csoport különböző márkái leépítették a részvételüket a motorsportokban.

Maradnak az F1-ben Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

Abiteboul kijelentette, nem tud arról, hogy Ghosn ügye befolyásolná a Renault F1-es programját. „Nem látjuk, miért befolyásolná [a helyzet] ezt a programot jobban, mint bármi mást” – mondta.

„Nem akartam optimistának tűnni, mert ez az egész vállalatcsoport szempontjából jelentős fejlemény – utalt Ghosn letartóztatására. – Az én üzenetem egyszerűen annyi, hogy an utódlási terv a Renault Group, valamint a Nissan és a Mitsubishi üzemeltetésére, és a Forma-1-es [csapatunk] is része ennek” – mondta. – Amennyiben a Forma-1 továbbra is olyan jó értékajánlat a számunkra, mint a múltban volt, nincs ok arra, hogy a jövőben ne legyünk itt.”

A Renault a harmadik F1-ben is érintett autógyártó, amelynek élén az idén vezetőváltás történik. Sergio Marchionne az FCA és a Ferrari első embere a nyár során meghalt, Dieter Zetsche, a Mercedest is gyártó Daimler AG elnök-vezérigazgatója pedig a felügyelőbizottság tagjaként folytatja 2019-től.