Pénz miatt nyújtottak be óvást a Force India ellen

Forma-1, Brazil Nagydíj, Esteban Ocon, Force India, Kevin Magnussen, Haas
Haas' Danish driver Kevin Magnussen (20) and Force India's French driver Esteban Ocon power their car at during the first free practice session of the F1 Brazil Grand Prix, at the Interlagos circuit in Sao Paulo, Brazil on November 9, 2018. (Photo by EVARISTO SA / AFP)
Vágólapra másolva!
A Haas és a Force India valószínűleg pénzen marakodik, ezért az amerikai istálló az FIA-hoz fordult a szezonzáró előtt.

Új szintre lépett a Haas és a Force India augusztus óta nagyrészt a színfalak mögött zajló vitája, ami abból fakad, hogy a csődbe vitt, majd papíron Racing Point Force India néven újjáalakított silverstone-i csapat a Belga Nagydíj előtt szerzett konstruktőri pontjait ugyan elvesztette, de az F1-es jogdíjakhoz ugyanúgy hozzáfér, mintha a csapat jogfolytonossággal működne tovább.

A többi csapatot ez nem zavarja, a Haast viszont igen, mivel ők elestek ezektől a lehetőségektől a 2016-os és a 2017-es szezon során, mivel új konstruktőrként érkeztek meg az F1-be.

Felmerült náluk a kérdés, hogy az újjáalakított Force India vagy új konstruktőr, vagy ha nem az, akkor rendelkeznek-e az autójuk terveinek szellemi jogaival.

(Az eszközök megvásárlása révén valószínűleg igen.)

Esteban Ocon (Force India) és Kevin Magnussen (Haas) a Brazil Nagydíjon Forrás: AFP/Evaristo Sa

Az Abu-dzabi Nagydíj előtt óvást nyújtottak be riválisuk ellen az FIA-hoz a kérdés tisztázására, és pénteken meg is kezdődött a tárgyalás, de ezt megszakították, mert a szövetség időt kért a menet közben átadott újabb dokumentumok tanulmányozására.

A meghallgatást így az első szabadedzése vége után egy órával, magyar idő szerint délután fél 1-től folytatják.

Amennyiben az a döntés születik, hogy az új Force India nem jogosult az úgynevezett Column 1 pénzdíjra, legkorábban 2020-tól részesedhetnek belőle, mert ez azoknak a csapatoknak jár, amelyek az előző három bajnokságból kettőben a tíz legjobb konstruktőr között végeztek. Újnak minősített csapatként értelemszerűen csak a 2019-es idény után teljesítenék ezt a feltételt.

A középmezőnyben is dollármilliók sorsát befolyásolja, hogy az egyes csapatok hány pontot szereznek és mennyi forrásból gazdálkodhatnak – a Haas például a Renault óvása miatt vesztett értékes pontokat Monzában.