Sebastian Vettel és a Ferrari versenye közel sem úgy alakult, ahogyan azt az időmérő után gondolták. A négyszeres világbajnok az előzetesen kedvezőbbnek tartott gumikeveréken kezdhette meg a versenyt, de már a rajtnál pozíciót veszített, később pedig csapattársa és a két Red Bull is megelőzte. Mint utólag kiderült, Vettel a teljes verseny alatt az autójával küszködött, ami egy szenzorprobléma miatt nehezebben vezethető volt az ideálisnál. Saját eredményét tízes skálán egyesnek értékelte, csapattársa elengedésével azonban nem volt gondja.
A Ferrarinak konstruktőri világbajnoki reményeinek életben tartásához 13 ponttal kellett volna többet szereznie a Mercedesnél, ez azonban már gyakorlatilag a rajt után lehetetlen küldetésnek tűnt. Úgy pedig még inkább az volt, hogy
Vettelt a kezdetektől szenzorprobléma hátráltatta.
„Már a felvezető körben észrevettük, hogy probléma van az egyik szenzorral Seb autóján – nyilatkozta a futam után Maurizio Arrivabene. – Emiatt a teljes futamon más beállításokat kellett használjon a megszokottnál, amitől nehezen vezethetővé vált az autója.”
Nemcsak ez volt azonban a Ferrari gondja, hanem a gumik is.
A vörösök előzetesen nagyobb kopásra számítottak a szuperlágy keverék esetében, és úgy kalkuláltak, hogy előnyben lehetnek az ezt használó Mercedes és Red Bull ellen.
Végül azonban jól bírták a piros oldalfalú Pirellik, a Ferrari pedig csak azt érte el azzal, hogy a lágyon rajtolt, hogy nem tudott védekezni a másik két topcsapat versenyzőivel szemben.
„Mindent megpróbáltam, de az eredmény tekintetében egyes osztályzatot adnék a tízből. Nem hiszem, hogy megértettük ma az autót, a gumikat.
Nem gondolom, hogy előny volt a lágyakon rajtolni. A szuperlágy gumikon haladók nem szenvedtek eléggé.
Látható, hogy volt két-három körük, amikor igen, akkor azt hittük, hogy profitálni fogunk ebből, de utána gyorsabbak lettek – mondta Vettel. – A szuperlágy eléggé gyors gumi volt, és elég sokáig is bírta. A futam előtt nem hiszem, hogy bárki megvalósíthatónak vélte a szuperlágy-lágy kombinációt, de ez végül nem jelentett problémát.”
Vettel a kerékcseréje után hiába támadta az előtte haladó Bottast, nem tudott elmenni a Mercedes mellett, a csapat pedig arra kérte, hogy engedje el a kiállása után mögé visszaeső Räikkönent.
Vettel eleget tett a kérésnek, és mint mondta, örül, hogy ezzel hozzájárult csapattársa dobogós helyezéséhez.
„Elég egyértelmű volt, Kimi frissebb gumikon jött ki a bokszból, nekem pedig volt pár köröm, hogy kezdjek valamit Valtterivel. Amikor nem sikerült, a csapat megkért, hogy engedjem el, hadd próbálja meg ő is, úgyhogy nincs problémám ezzel. Kedvelem Kimit, boldogan adtam meg neki az esélyt, és meg is csinálta, úgyhogy örülök miatta.”
A Ferrari német pilótája 25 ezer eurós pénzbírságot kapott, amiért az időmérő edzésen nem követte az FIA mérlegelést végző embereinek utasításait. Vettelt a Q2-ben szólították ki úgy, hogy még nem volt mért köre, a fenyegető eső miatt pedig türelmetlenül gesztikulált és sürgette személyzetet, majd amikor lehajtott a mérlegről, a kerekeit kipörgetve véletlenül tönkretette azt. Daniel Ricciardo átérzi, hogy miért volt türelmetlen korábbi csapattársa, és a mérlegelésre vonatkozó szabályok módosítását sürgeti.
„A helyében én is frusztrált lettem volna. Jött az eső, nem volt még mért köre. Leegyszerűsítve csak késleltették az időmérőjét és veszélybe sodorták” – mondta Ricciardo.
Abu-dzabiban vélhetően beszélni fogunk erről, meg kell próbálnunk valamivel kiegészíteni a szabályt, például azzal, hogy az embert csak akkor hívhatják ki mérlegelésre, amikor már van mért ideje.
Amennyiben azelőtt hívnak ki valakit, gyakorlatilag kontrollálják az időmérőjét, ami szerintem kicsit unfair. Ebből a szempontból mondjuk úgy, hogy megértő vagyok Sebbel.”