Button és váltótársa megnyerte a Super GT bajnoki címét

Super GT, Jenson Button, Tokyo Auto Salon 2018, Honda Racing
British racing driver Jenson Button announces the participation of "SUPER GT" from TEAM KUNIMITSU of HONDA at Tokyo Auto Salon 2018 in Chiba Prefecture on Jan. 12, 2018. Button won the 2009 FIA Formula One World Championship, driving for Brawn GP. (Photo by Alessandro Di Ciommo/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
A korábbi F1-es világbajnok újoncként rögtön győzedelmeskedett a szigetország sportautó-sorozatában, ráadásul hosszú idő után a Hondát is újra a csúcsra juttatta.

Bajnokként tért vissza az idei szezon során Jenson Button az autósport vérkeringésébe, mivel váltótársával, Jamamoto Naokival megnyerték a japán Super GT-sorozatot egy GT500 kategóriás Honda NSX-GT volánja mögött. A szezon utolsó futamát magyar idő szerint vasárnap hajnalban rendezték Motegiben, Button és Jamamoto a 3. lett, megelőzve legnagyobb riválisukat.

A Kunimitsu Racing színeiben induló páros feladata az volt, hogy a TOM’S csapat Lexus LC500-asa előtt érjenek célba, ez úgy sikerült, hogy Button nagy erőfeszítésekkel a verseny utolsó 10 körében feltartotta Hirakava Rjo (és Nick Cassidy) autóját. Sikerük révén Button 2005 óta az első pilóta, aki újoncként rögtön bajnok lett itt, akkor a korábbi F1-es pilóta, Takagi Toranoszuke érte ezt el.

Button a Honda pilótája maradt Forrás: NurPhoto/Alessandro Di Ciommo/NurPhoto/Alessandro Di Ciommo

A Super GT a japánok legnagyobb presztízsű autóversenye, leginkább az európai DTM-nek feleltethető meg, hamarosan várhatóan a két sorozat szabályrendszerét is összehangolják. A bajnokság betétfutama, a Super Formula szintén magas színvonalú, olykor európai pilóták is választják a Forma-2 után, Button váltótársa, Jamamoto az idén azt is megnyerte.

Jamamoto ezzel megszerezte az F1-es induláshoz szükséges 40 szuperlicenc-pontot, azonban japán származása, és Honda-kötődése ellenére várhatóan a Toro Rossónál nem merül fel a neve,

mivel manapság nem jellemző, hogy 30 éves pilótákat szerződtetnek a csapatok. A japán sportoló eredményéről az sokat elmond, hogy 2010 óta nem fordult elő, hogy valaki egyszerre megnyerte a Super GT-t és a Super Formulát is.

A szezon kiélezett küzdelmet hozott, Button és társa mindössze egy futamot tudott megnyerni a nyolcból, de következetesen gyűjtögették a pontokat az igen erős mezőnyben, ahol a szintén egykori F1-es, Heikki Kovalainen és Kobajasi Kamui is rajthoz állt, sőt, a thaiföldi futamon győzni is tudtak.

Button a Super GT mellett az FIA WEC LMP1-es kategóriájában is versenyez,

ott az SMP Racing színeiben műszaki hibák és a Toyota elsöprő fölénye miatt kevésbé sikeres, de a 2019 júliusáig tartó szuperszezon végéig várhatóan ott folytatja a pályafutását, egyelőre nem tudni, hogy még egy szezont teljesít-e a Super GT-ben. Az idei győzelem Button egyik legnagyobb sikere a 2009-es világbajnoki cím után.