A tavalyi szezon kezdete óta a legtöbb versenyt meg lehetett oldani egyetlen bokszkiállással.
A 2017-es Ausztrál Nagydíjtól számítva csupán hétszer fordult elő, hogy a győztes egynél többször járt a depóban,
de ebben olyan esetek is voltak, amikor vizes volt a pálya vagy egyéb váratlan események zavarták meg a futam menetét, például a Safety Car kínált lehetőséget olcsó kerékcserére.
A stratégiák így egysíkúak és kevesebb helycserét segítenek elő. Lewis Hamilton úgy érzi, nincs más megoldás, mint csökkenteni a gumik strapabírását az összetételük megváltoztatásával.
"Muszáj noszogatnom a Pirellit, mert itt ugyan nagyszerűnek érzem a gumikat, de röhejes a helyzet ezekel az egykiállásos versenyekkel – jelentette ki Japánban. – Jövőre három-négy fokozattal puhább keverékeket kellene készíteniük."
Mindegyik típuson változtassanak ennyit, és akkor legalább kétszer kell kiállnunk a bokszba a futamokon.
"A futófelület is lehetne vékonyabb, akkor kevésbé alakulnának ki hólyagok a túlhevüléstől. Így talán könnyebb lenne más autók követése és szorosabb lenne a verseny." Ezt idén három alkalommal meglépte a Pirelli, bár ennek oka az volt, hogy az újraaszfaltozott, nagyon sima felületű pályán el akarták kerülni a légbuborékok kialakulását.
A Renault vezetője, Cyril Abiteboul azzal a javaslattal állt elő a több kerékcserére motiválására, hogy növeljék meg 100 km/h-ra a bokszutcai sebességhatárt, mert így kevesebb időveszteséggel járna a kiállás. A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner szerint viszont ennek nem lenne érezhető hatása a cél elérésére.
Könnyű elfelejteni, hogy néhány éve még azért zúdult a gyártó nyakába a kritika, mert az igényeket teljesítve szándékosan kevésbé tartós abroncsokat szállított.
"Eleinte azt tette a Pirelli, amire Bernie [Ecclestone] kérte: erősen koptak a gumik – emlékeztetett a Force India ügyvezetője, Otmar Szafnauer. – Aztán különböző stratégiákat választottak a csapatok, és sok rosszat beszéltek a Pirelliről. A lényeg, hogy ugyanezt kérjük tőlük, de ne bántsuk őket. Helytelen, hogy kérünk valamit a Pirellitől, aztán szitkozzuk őket."
Mindezt azután mondta, hogy a csapatok képviselői Szuzukában összeültek, hogy eszmecserét folytassanak az F1 jobbá tételének lehetőségeiről.