A német versenyző a szezon során általában támadó szellemben versenyzett, ezért Bakuban vakmerő manőverrel próbált elmenni Valtteri Bottas mellett, a Francia Nagydíj rajtjánál a Mercedesek összezártak előtte, és nekiment Bottas autójának, a Német Nagydíjon vezető helyről a falnak csúszott az esőben, az Olasz GP-n pedig Hamiltonnal koccant, megpördült, és csak a 4. lett.
Bosszantja, hogy megnövekedett a hátránya, de még mindig nem adta fel a küzdelmet.
„Nyilvánvalóan nem nagyszerű, ha a bajnokság vége felé az ember pontokat veszít ahelyett, hogy felzárkózna, de még sok verseny van hátra, és akad még némi idő – vélte. – Szerintem elég egyszerű, hogy ha mostantól minden versenyt megnyerünk, akkor jók vagyunk, úgyhogy erre kell törekednünk” – összegzett.
Hajlamos hibázni
Vettel helyzetével kapcsolatban megszólalt a Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey is, aki a német pilóta világbajnoki autóinak tervezését vezette. Newey a Bild am Sonntag hasábjain úgy vélte, Hamiltonnak legalább egyszer ki kell esnie ahhoz, hogy Vettel világbajnok lehessen, különben „átkozottul nehéz lesz”.
Sebastian hihetetlenül keményen dolgozik, és alig van valaki, aki nála önkritikusabb. Ha van gyengesége, akkor az az, hogy a pillanat hevében képes hülye hibákat csinálni.
– mondta Newey. – Amikor az élen áll, szinte verhetetlen. Az emberek különbözőképp kezelik a nyomást. Az autóban nemcsak magáért, hanem egy egész csapatért felelős. Ez például a finneket nem érdekli, de mások vállait nagyon nyomja a világbajnokság terhe. Minél keményebben dolgozik egy pilóta, annál nagyobb nyomást érez, és ez Sebre különösen igaz.”