Alonsót idegesíti, hogy mindig az ő rádiója a téma

Forma-1-es Magyar Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren
14 ALONSO Fernando (spa), McLaren Renault MCL33, action during the 2018 Formula One World Championship, Grand Prix of Hungary from July 26 to 29, Hungaroring, Budapest - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Fernando Alonso szerint a FOM (Formula One Management) szórakozásává vált az ő rádióüzeneteinek bejátszása a Forma-1-es közvetítésekbe, amiért Lewis Hamilton sincs oda, ezért inkább odafigyel a szavaira.

Fernando Alonso temperamentuma az autóban ülve sokszor megmutatkozott pályafutása során, de mióta a McLarenhez szerződött, a csapat rossz teljesítménye okozta frusztráció jóval rendszeresebben érződött a mérnöke és közte történő üzenetváltások alatt. Az egyik leghíresebb ilyen üzenet a 2015-ös Japán Nagydíjon hangzott el, amikor a spanyol „GP2-es motornak" titulálta a Honda erőforrását, de azóta is számtalan klasszikus született, a legutóbbi talán éppen a Magyar Nagydíj alatt.

Fernando Alonso a 8. helyen zárta a Magyar Nagydíjat Forrás: DPPI/Florent Gooden

A hungaroringi versenyhétvége időmérő edzésén elhangzott rádióüzenet nem merült a feledés homályába, a spanyolt nem kerülték el az ezzel kapcsolatos kérdések. Alonso azonban nem érti, miért mindig az ő beszélgetéseit vágják be.

– nyilatkozta Alonso. – Nem tudom, hogy mi a probléma, amiért mindig az én rádiómat játsszák be [a közvetítésbe], és mi lehetett az abnormális abban a beszélgetésben, miközben romlott a pálya állapota."

Alonso nyilatkozatának megértéséhez nézzük, pontosan mi is hangzott el.

Mérnök: „Fernando, intermediate vagy vizes pályára való gumikból tegyünk fel új szettet? Új interek vagy vizes gumik?"

Alonso: „Azt hiszem, be kéne mennünk a garázsba és meg kellene néznünk, milyenek a körülmények. A vizes pályás gumikkal ki tudunk menni, de ha 25 másodperccel lassabbak vagyunk, akkor csak a semmiért körözünk. Javítanunk kell a 11. helyen."

Mérnök: „Oké Fernando. De ha ezt csináljuk, akkor csak egyetlen mért körre marad időnk, csak egyre a végén."

Alonso: „Nem tudom, haver. Tegyetek fel olyan gumit, amilyet akarok. Az utolsó szektorban lehetetlenek a körülmények, úgyhogy ha rakétameghajtással megyünk, akkor is tizenegyedikek lennénk."

Az ominózus beszélgetés az F1 hivatalos Instagram-oldalára is felkerült

„Az ember nem tud javítani a köridején és arról beszélget, hogy milyen gumikat tegyen fel és megéri-e újra kimenni vagy nem. Ez a kedvenc hobbijuk, úgyhogy sok sikert nekik" – mondta Alonso.

Nem csak Alonsónak gyűlik meg a baja a rádióval

Lewis Hamilton, a Mercedes pilótája sincs oda azért, hogy milliók hallhatják, mit mond a csapatnak vezetés közben.

A négyszeres világbajnok ezért igyekszik odafigyelni, hogy mennyire szókimondó az autóban ülve.

„Én most már sokkal jobban [viselkedek] a rádión, mint korábban – nevetett a Sky Sports műsorában. – Az autóban nagyon feszültek vagyunk, nem tudjuk, mi zajlik körülöttünk. Nagy szívás, [hogy mindenki hallhatja a csapatrádiót], ezt kifejezetten nem szeretem. Ez olyan, mintha egy futó útjába mindenféle akadályt gördítenének, aztán az orra alá tolnák a mikrofont."

Hamilton sem szereti a nyilvános csapatrádiót Forrás: AFP/Andrej Isakovic

A Magyar Nagydíj hétvégéjén Alonsón kívül Max Verstappen is rádiózása miatt került a figyelem középpontjába. A Red Bull hollandja alatt a futam 6. körében megállt az autó, Verstappen pedig azon melegében elmondta kendőzetlen véleményét a Renault erőforrásáról.

Az üzenetbe tartalmát inkább nem idéznénk, a lényege az volt, hogy a holland szíve szerint inkább továbbment volna,

miután egy cseppet sem érdekelte, ha emiatt felrobban alatta a motor, amit „egy viccnek" nevezett. Monológját három helyen is ki kellett sípolni. Hétfőre már lenyugodott, és az Instagramon kért elnézést kirohanása miatt.