A Mercedes bizonyára azon csapatok közé tartozott, amelyek azt kívánták, legyen igaza a meteorológiának, és szombat délután eső érkezzen Mogyoród környékére, mert száraz körülmények között nem tudták tartani az iramot a Ferrarival. Pénteken még a Red Bull-lal sem, de a Magyar Nagydíj szombat délelőtti utolsó gyakorlásán őket már megelőzték.
Az időmérőn aztán leszakadt az ég, elmosta a Ferrari fölényét, és a csuromvizes aszfalton Lewis Hamilton és Valtteri Bottas futotta a legjobb időket, ezzel kibérelték az első rajtsort a versenyre.
Hamilton köszönetet mondott az égieknek a felhőszakadásért, ami nélkül szerinte nem nyerhették volna meg az időmérőt. "Nem számítottunk erre – mondta. – Száraz pályán nem lett volna a miénk a pole, a Ferrari túl gyors volt. Próbáltuk a tőlünk telhető legjobb munkát végezni, aztán leszakadt az ég és ebbe a pozícióba segített bennünket. Ez áldás volt."
"Ilyen körülmények között minden a helyes döntések meghozatalán és az időzítésén múlik – magyarázta, hozzátéve, hogy így sem volt garancia az 1. helyére. – Nem tudtam, hogy beférhetünk-e az első sorba vagy a pole-ba, csak azt, hogy az utolsó körömben jól kell összeraknom mindegyik szektort, és hogy
különleges körre lesz szükségem a Ferrarik megelőzéséhez. Jól indult, de néhány kanyart nem vettem be olyan jól, mint korábban.
A futamra azonban valószínűleg visszatér a hőség, ami pénteken gondot okozott az Ezüstnyilaknál, főleg a hátsó gumik túlhevülésével küzdöttek. A stratégiai lehetőségek nyitottabbak, mint alapból lehettek volna, mert mindenki szabadon választhat gumit a rajthoz. Hamilton szerint a lágy keverék kedvezőbb lenne a Mercedesnek, viszont azzal fennáll a veszély, hogy a rajtnál a gyengébb tapadás miatt sebezhetők lesznek.
Komolyabb problémáktól nem tart. "Valtterivel egész hétvégén szenvedtünk a beállításokkal és a gumik túlhevülésével. A hosszú etapjaink tűrhetők voltak, de a Ferrari gyorsabban ment akkor is. De a pályán elfoglalt pozíció itt rengeteget számít – jelentette ki.
Létfontosságú, hogy a megfelelő tartományban tartsuk a gumik hőmérsékletét.
Szerinte Bottas sem lesz hátrányban a rajtrács páros oldala miatt, úgy tapasztalta, az újraaszfaltozás óta hasonló a tapadás a két oldalon. A finn pilóta elismerte, hogy a számításaik szerint a Mercedes "a harmadik leggyorsabb csapat volt" a versenyszimuláción, de a pályán elfoglalt pozíciót ő is kiemelte, ami a javukra válhat.
Nagyon jónak éreztem az utolsó köröm, csak az utolsó két kanyarban csúszkáltam kicsit, ahol gyengébb volt a tapadás
– mondta az időmérőről. – Főleg az első szektor sikerült jól. Ha újra megfuthatnám a kört, biztos találnék olyan helyeket, ahol javíthatnék."
"A vonalon áthaladva enyém volt a pole, vártam, mi lesz, aztán szóltak, hogy Lewis legyőzött. Akkor csalódott voltam, de örülök, hogy Budapesten az első két helyet szereztük meg a rajtrácson, mert itt nagyon sokat számít a pályán elfoglalt pozíció. Egész jók az esélyeink holnapra."
A csapatfőnök Toto Wolff úgy nyilatkozott a Sky Sportsnak Hamilton szavait ismételve, hogy a "hétvégén hiányzott a megfelelő tempónk, kíváncsi vagyok, mi lett volna [az eső nélkül]. Az extrém esőgumin kapásból nálunk volt egy kis előny."