Már a középmezőnyt is átrendezi az egyre jobb Ferrari-motor

Forma-1, Osztrák Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber
SPIELBERG,AUSTRIA,29.JUN.18 - MOTORSPORTS, FORMULA 1 - Grand Prix of Austria, Red Bull Ring, free practice. Image shows Kimi Raikkoenen (FIN/ Ferrari) and Charles Leclerc (MON/ Sauber). Photo: GEPA pictures/ Matic Klansek // GEPA pictures/Red Bull Content Pool // AP-1W4F65TES2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Pierre Gasly szerint nehéz lesz visszatartani a Saubert az erős Ferrari motor miatt és a Renault-nál is már inkább tartanak a Haastól, mint a McLarentől.

Noha a legizgalmasabb csata természetesen a győzelmekért és a dobogós helyekért zajlik, annyira szétszakadt az idei F1-es mezőny, hogy szinte egy „B ligáról” is beszélhetünk, egyelőre a Renault vezetésével. Az erőviszonyok itt igen változatosan alakultak, hiszen, míg a szezon elején a McLaren is labdába tudott rúgni, úgy ma már elsősorban a Ferrari-motoros csapatoktól kell tartani.

„A Sauber nagyon gyors, úgyhogy azt gondolom, nagyon nehéz lesz őket magunk mögött tartani azzal a tempóval, amit mi mutatunk, mert nagyon erős csomagjuk van” – nyilatkozta Pierre Gasly, a Toro Rosso pilótája, aki a Honda motorral meglepetésre a 4. lett a Bahreini Nagydíjon. – A karosszéria terén még mindig előttük vagyunk, de óriási előnyben vannak a Ferraritól érkező erőforrás miatt.”

Egyre jobban szerepel a Sauber Forrás: AFP/Andrej Isakovic

A svájci istálló a mezőny sereghajtójaként kezdte a szezont, üdvöskéjük, Charles Leclerc is csak a bakui futamtól kapta el a fonalat, azóta viszont egyre látványosabb eredményeket ér el és az Osztrák Nagydíjon évek óta először a csapat mindkét autója pontot szerzett. Bár a Brit Nagydíjat Leclerc és Marcus Ericsson is feladta,

Gasly arra számít, hogy a Sauber mostantól rendszeresen pontszerző lesz.

Kicsit előrébb, Nico Hülkenberg szerint már a szintén Ferrari motoros Haas jelenti a legnagyobb veszélyt a gyári Renault-csapatra nézve, ami egyelőre a Ferrari-Mercedes-Red Bull trió mögött a legjobb csapatnak tűnik. „A Haas egyre előrébb tart, a McLaren pedig kissé visszaesett” – összegzett a német pilóta.

A középmezőnyben izgalmasabb a csata, mint az élen Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

„Komolyan vesszük őket, mert gyorsak. Az számomra nem számít, hogy miként érik ezt el, de pillanatnyilag gyorsak és ezt kezelnünk kell. Kihoztak mindent a lehetőségeikből [az Osztrák Nagydíjon], holott korábban sokszor elrontották. A szerencse forgandó, de végül is nagyon jó az autójuk és erős a csomagjuk.”

A motor a döntő tényező

Gasly kiemelte, hogy a Toro Rossónak mostantól minden lehetőséget meg kell ragadnia a pontszerzésre (ahogy Bahreinben és Monacóban tette), mert „normális körülmények között pillanatnyilag nincs meg a tempónk, hogy küzdjünk. A Haas és a Sauber nagyon gyors a Ferrari motorral. A Force India és a Renault is igen jó csomagot alkot a karosszériával és az erőforrással.”

A Scuderia Ferrari az élmezőnyben, a Sauber a középmezőnyben egyre jobb Forrás: GEPA pictures/Gepa Pictures/ Matic Klansek

„A mi karosszériánk is jó, de a motor miatt túl sok időt veszítünk – utalt a Hondára, ami jövőre már a Red Bull autóiban is üzemel majd. – Budapesten a pálya miatt lehetőségünk adódhat és ott mindennek tökéletesnek kell lennie, hogy ha úgy adódik, begyűjthessünk néhány pontot” – vélte a francia pilóta.

A Ferraritól érkező Leclerc és a motor mellett Marcus Ericsson úgy véli, a Sauber-csapat is nagyot fejlődött.

„A pénzügyi alapok sokkal erősebbek és minden erre épül – nyilatkozta a svéd versenyző. – Nagyszerű emberek érkeznek a csapathoz és így a már itt dolgozók is egyre motiváltabbak. Teljesen máshol tartunk, mint 12 hónappal ezelőtt. Igen meggyőzőnek találom azt, ahogy csapatként fejlődtünk.”