Vágólapra másolva!
A Honda után a Mercedes is megerősítette, hogy új erőforrást vetnek be a motorpályaként is ismert Kanadai Nagydíjon. A másik két gyártó is erre készül.

A motorok szempontjából izgalmas és megterhelő időszak kezdődik a hétvégi Kanadai Nagydíjon, hiszen a Magyar Nagydíjig lényegében csak olyan pályák következnek, amelyek nagy terhelésnek teszik ki az erőforrásokat, sőt, a nyári szünet utáni spái és monzai futam is komoly kihívásnak ígérkezik.

Nem véletlen, hogy minden gyártó a hétvégére időzítette az új motorváltozata bevetését, de csak a Mercedes erőforrásai jutottak túl az első hat versenyhétvégén úgy, hogy nem kellett fődarabot cserélni. A Renault és a Honda már korábban bejelentette, hogy új verzióval készülnek, a Ferrari ezt még nem erősítette meg, de Sebastian Vettel autójába várhatóan szintén új változat kerül.

Montrealban nem biztos, hogy elég lesz az erős motor, ha gondok vannak a gumikkal Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

Red Bullnál nem várnak sokat a Renault új erőforrásától, ha megkapják egyáltalán, Adrian Newey legalábbis erre utalt, ezért várhatóan még nagyobb figyelmet fordítanak majd a Honda új fejlesztésére, ami az Autosport információja szerint 27 lóerővel növeli meg a Toro Rosso teljesítményét.

– nyilatkozta Tanabe Tojoharu, a Honda technikai igazgatója, aki megerősítette, hogy mindkét autóba új változatú erőforrást szerelnek. – A hosszú egyenesek után lassú kanyarok jönnek, itt is fontos a jó vezethetőség és a gyors turbóreakció. Ez mind arra utal, hogy az erőforrás kulcsfontosságú, a motorgyártók ezért szokták itt bevetni a fejlesztéseiket.”

Új Honda motor is érkezik Forrás: DPPI/Florent Gooden

A Mercedes képviseletében Toto Wolff is megerősítette, hogy számos csapatnál motorcserére számítanak „beleértve az összes Mercedes-t használó autót.” Hozzátette: „Nagyon igyekszünk, hogy az autónk a lehető leghamarabb minél jobban teljesítsen” – utalva arra, hogy a Mercedesnek még mindig gondot okoz a gumik hatékony kezelése.

Munkatársa, Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke elárulta, Monaco óta sokat dolgoztak a hiperlágy gumik működtetésén, és „elég jó ötleteik” vannak a megoldásokra. Erre szükségük is lesz, mert Montrealban könnyű előzni, ellentétben Monacóval, ahol a szűk utcák kissé elfedték a problémáikat.